Gå til innhold

Elvefiske


flyops

Anbefalte innlegg

Nå har vårflommen lagt seg i den lille lokale elva og da tenkte jeg at jeg skulle prøve meg litt, er ikke super erfaren men kan litt på min andre sesong som ørretfisker, var å så idag å det så veldig fint ut men ikke akkurat så mye vak, så det jeg lurer på er om noen kan fortelle meg hva som er bra å bruke? er det nymfer som gjelder? og hvilke nymfer?

 

takknemlig for alle svar

 

flyops

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Hei

 

Gullhodenymfer får man alltid fisk på :) I alle fall om det er fisk der du står.

 

str 10 eller 12

gullhode

gul/brun hale

sølv ribb

Oliven ekorn eller hare

 

det er nesten garantert fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flyops,

 

Clue er å ha tolmodighet. Vent de det våkner i elva. ! Nymper det ingen klasse over mener no jeg. Like greit & ta meg the regular fishing stang and put some maggot on and trow it in the water...... Vent gutten min, veeeeeeent:) hehe!! Men nymper er vel ok i sånne forhold det hvis det er morsomt:) :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hei flyops, tenkte jeg skulle skrive en liten innføring på elvefiske for deg jeg.

først og fremst er det viktig å ha tunga rett i munnen, ikke hengende på geip. ta deg god tid og plukk ut den fisken du har lyst på og som ikke er umulig for en andresesongs ørretfisker som deg selv.

deretter må du plassere snøret rett over hetta på fisken, med den spesielle flua/nympha eller hva det nå enn er det den tar akkurat der og da..

til tider vil det virke som en evighet før den tar, men ha tålmodighet.

 

jeg anbefaler deg å gå til innkjøp av tørrfluelandet 1 og 2.. han derre doktor fismen er en kløpper på alt som har med elvefiske å gjøre. utrolig vittig og vettug kar.

 

husk kosen å alltid ha en kvikklønsj eller 3 til hende, skitt fiske og lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

jeg anbefaler deg å gå til innkjøp av tørrfluelandet 1 og 2.. han derre doktor fismen er en kløpper på alt som har med elvefiske å gjøre. utrolig vittig og vettug kar.

 

Da kan du like godt investere i "ørretjakt#,#ørretjegeren# og #ørretboms# også!! :)

 

gullhode nymper?? bare ulemper

 

Meiner du med dette at gullhodenymfer er dårlige fluer?

Vist fisken ikkje vaker, og ein er litt ny i gemet, er det ikkje tvil om at dette er ei KNALLGOD flue å starte med!!

Det er selfølgelig gøyere å ta fisken på tørrflue, men ein plass på ein begynne, og da er gullhode heilt topp. :)

 

 

 

Hei

 

Gullhodenymfer får man alltid fisk på I alle fall om det er fisk der du står.

 

str 10 eller 12

gullhode

gul/brun hale

sølv ribb

Oliven ekorn eller hare

 

det er nesten garantert fisk.

 

Holder du deg til dette heilt til du finner ein vakende fisk, så skal eg vedde på at du ikkje går heim uten fisk. :D

 

Lykke til!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfant

Sikkert en del nyttig å få med seg fra disse filmene på hvordan akkurat de guttene der velger å gjøre tingene sine. Men om man kan komme med en velment oppfordring - ta ikke etter all hylingen og skirkingen, med mindre du har tenkt deg til Hemsila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert en del nyttig å få med seg fra disse filmene på hvordan akkurat de guttene der velger å gjøre tingene sine. Men om man kan komme med en velment oppfordring - ta ikke etter all hylingen og skirkingen' date=' med mindre du har tenkt deg til Hemsila.[/quote']

 

He-he.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...