Gå til innhold

Super bellytur


Gjest Henning

Anbefalte innlegg

Gjest Henning

Våkna med fiskefeber idag, men det var MASSE vind.

Eg tenkte som så at det måtte da være stillt ein eller anna plass på vatnet, så eg pakka bilen og heiv meg avgårde.

 

Då eg kom fram til vatnet var det ikkje stilt EIN meter fra verken den eine eller den andre plassen, men eg såg nokre sprutvak her og der.

Rigga stang, drog på meg vader og svømmeføtter og sette utpå.

Det blåste fra alle kanter, men innimellom blei vinden roligere, og fisken begynnte å vake.

 

Når eg satt der med vinden i ryggen såg eg eit par bibio av eit eller anna slag(ikkje dei med røde føtter, men heilt svarte og lit mindre)som kræsja i vatnet.Følgte desse med øynene, og det tok ikkje lang tid før desse forsvant i eit vilt vak.

 

Satt ei stund og berre kikka og såg då fort at det var MANGEN biller på vatnet.Desse såg ut som marihøner, men dei var gullfarga og pittelitt mindre.Desse var ørreten gal etter.

 

Med vinden i ryggen lot eg meg drive 10-15 meter fra land langs vatnet, og satt og speida etter vak.Såg ut for meg som om billene blei blåst på vatnet av vinden, og når dei kom ein meter fra sivet så forsvant dei i ein megavak.

 

I dette vatnet har eg ikkje fiska så mykje fordi eg har trodd at det bere var 150g fisk der................................der tok eg feil gitt.

 

Når eg dreiv der i vinden så såg eg ein fisk som sto dønn steady og tok biller etter kvart som dei kom ut av sivet.Eg la flua ein meter framfor vaket og lot den drive mot vaket i vinden.Når den nådde fisken så forsvant den i eit plask,,,,,,,,,,,,og der satt den første.Eg tenkte hmmmm aldri om denne er 150g...........Etter litt stress for å ikkje la den svømme inn i sivet, kunne eg håve ein pen ørret på 480g.

 

Etter kvart som turen blei lenger, fann eg fort ut at dette var ein god dag å fiske på :D

Etter to timer hadde eg kroka 16 ørreter på tørrflue, fisken var gal, og dei var litt penere en eg hadde trodd.

 

Fekk 4stk på rundt 150g, 10 stk på mellom 3-400g og 2stk på 480g.

 

Dette er den råeste turen eg har hatt med belly, og det var så forbanna kult når fisken var så gal etter flua.

I myggfiske så er alt liksom litt roligere, og fisken klikker ikkje på samme måte.

 

Dette vatnet er det ikkje mangen som fisker i for det ligger litt langt inne i skogen, og det er umulig å fiske fra land med fluestang her.Så da kommer jo bellyen til sin rett :D Og så var fisken ganske så pen og.

 

Dette vatnet skal skjekkes nermere :D

 

Dette var ein jækla fin tur :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey Henning!

Hørtes utrolig kult ut! Fin rapport :D

 

Jeg var ute en tur i dag, og så også mange slike biller som du beskriver.

Men jeg hadde liksom ikke så mye som kunne imitere disse insektene!

 

Har du no bilde av flua du brukte?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

hehe.Nei kameraet låg igjen heime for det var så masse vind at eg ikkje hadde nåku tru i da heila tatt. :D

 

Og det var ein grunn til at eg ikkje sa ka flue eg hadde brukt, for eg brukte ein pitteliten streaking caddis for det meste.Ikkje akuratt bille imitasjon :D

Kasta i vaka, to små rykk, og PANG så tok den.

Ingen av fiskene eg fekk idag venta meir en 20 sek på å ta flua.

Flua eg brukte idag var bitta på ein kort 14 krok, og eg tipper den var ca 1cm lang.

 

Tre av fiskene tok eg på myggklekker, da det var masse av dette insektet på vatnet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Kjempefin rapport Henning! Høres ut som du har hatt en herlig dag.

 

Men det skulle vært forbudt å legge ut slike rapporter, det er jo den reneste tortur for en som bare sitter å venter på sesongstart. laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'>

 

Her er det flomstore elver, og irriterende nok is på en del av skogsvannene enda, selv om den antakelig går i løpet av disse dagene varme dagene vi har nå.

Blir så sugen på tørrfluefiske at jeg nesten får noia................

 

Terje Refsahl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Henning. Men har du ikke dårlig samvittighet????? Vær forsiktig med hva du skriver. Tenk på stakkaren som gjedestrålende fortalte om når harren gikk beserk. Kanskje vi skulle ta opp tråden igjen her ???:D:D:D:Dlaugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Han er slett ingen stakkar...... laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'>

Ikke har han dårlig samvittighet heller.... laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'>

 

Terje Refsahl!

 

Gratulerer Henning. Men har du ikke dårlig samvittighet????? Vær forsiktig med hva du skriver. Tenk på stakkaren som gjedestrålende fortalte om når harren gikk beserk. Kanskje vi skulle ta opp tråden igjen her ???:D:D:D:Dlaugh.png' alt=':lol:'>
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Det kan du berre gjere.Det er perfekt til skogsvann.

Eg har to stk, så eg har ein vist eg får ein kompis på besøk og, så slipper han å pakke så jækli. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Var på ein tur til idag.

Hadde med ein kompis som fiska fra belly for første gang..............han blei rimelig hekk ta gitt. :D:D

Var ikkje så masse vak på vatnet fordi om det var masse mygg.

Var inne på vatnet kl1630, så det kan jo hende at det hadde roa seg litt.

Han fikk 3 stk på mygg. og eg fikk 5 stk på mygg.

 

Nå har eg fått 44 ørreter på tørt i år :D:D:D

Ja.....eg digger fremdeles fluefiske......................det er den opptimale HOBBY!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne Henning er en irriterende type.

Neida, kjempefint med sånne rapporter. Bare så forbanna at forholdene her ikke er like bra. For mye og kaldt vann i elva. Vannene i høyden har fortsatt is. Var en tur i går og kasta med nymfe i en råk ved innløpsbekken. Ble i alle fall kald nok av å stå i isvannet. Underholdt noen mennesker på tur som ble stående å måpe åpenlyst på raringen som kasta med flue i en råk.

Var også i det lavereliggende vannet mitt. Der har det vært isfritt siden 2. mai og det er mygg på vannet. Men fisken ser ut til å kose seg i dypet med annen mat. Den lar seg i alle fall ikke lure hverken på mygg eller nymfe. Like før jeg dykka ned for å forklare at våren er her og at den må sette igang å vake for svarte.

Men fiskene ville vel ikke forstå meg de heller?

 

Det har blitt mye kastetrening i alle fall. Vi får prøve å se det positive i det. (44 på tørt hittil! -- lurer på jobbmulighetene der i området)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Hei hei.

Har vert på ein LANG tur idag.

(har Gebursdag :D )Tok meg fri fra jobb kl 0900 si det var 22plussgrader og vindstille og ringte ein kompis og spurte om han skulle vere med på tur........JAA var svaret.

 

Var inne i ein dal som heiter handelansdalen og der var det EKSTREME forhold.

Har aldrig vert på ein plass det er like fint.Men fisken der var så liten at det nesten var ein vits.

Me gjekk litt i underkant av ei mil tilsamen idag og været var topp, elva var topp, men fisken som sagt for liten.

 

Var ein del mygg, litt bibio men fisken tok mest mygg.

 

Eg fekk 11 stk(på tørrflue self)og kompisen fikk 5stk.Ja så nå har eg fått 55 ørreter på tørrflue i år................kremt kremt :D

 

Eg hadde med meg videokamera og eg la igjen fotoapparatet heime.Dette angrer eg bittert på no.Skulle tatt på hundrevis av bilder derfra, men får ta det neste gang.

Har kikka litt på nettet etter bilder, men fann ingen som klarte kvilifiseringa.

 

SUPER TUR!!!!!! :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...