Gå til innhold

Slipptidspunkt.


Tom Syversen

Anbefalte innlegg

Her er godeste Hr.Nielsen med sin typiske stil når det gjelder lengdekasting.

Det er flere særdeles dyktige kastere som jeg har sett bruker trekkhånden på denne måten.

Det er ikke ikke vanskelig å se når han egentlig slipper,men i og med at han følger på,

så er det tanke som slår meg.

Har det i det hele tatt noen betydning når vi slipper,så lenge vi slipper etter

positiv aksellerasjon?

I og med at han følger på,så slipper han jo før han egentlig faktisk slipper.

Endret av Tom Syversen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg kan noe om det så har jeg testet litt med å slippesnøret helt når jeg drar ut det siste dobbeltrekket, kontra det å følge snøret med hånda opp mot stangringen.

De gangene jeg slipper brutalt og lar det stå til, så hender det at løssnøret på vei opp bukter seg opp og slår over stanga eller på en eller annen måte kuker det til. Jeg vil tro det da forsvinner en del energi ut andre steder enn til å skyte snøret rett ut.

De gangene jeg følger snøret på vei framover, så skjer i hvertfall ikke det for meg. Derimot så slipper jeg fortsatt snøret ganske tidlig. Så lenge man er der i kastet at snøret vil ut og framover, så tror jeg at man kan slippe når som helst så lenge ikke man holder igjen snøret. Da stopper vel snøret sin vei framover og hos meg kollapser det så lenge jeg ikke stanser snøreskytinga (hvis man kan kalle det det) i det snøret treffer vannet. Ved sistnevnte scenario så går det jo bra. Eller hva tror du?

Endret av fender77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...