Gå til innhold

Villmarksmessa i Vikingskipet


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Så er en lang helg i Vikingskipet over. Skulder og rygg verker etter timesvis med fluebinding og testing av stenger.

Har fått testa ut mange stenger og forelska meg fullstendig i Scott G2 :smt060. Den stanga er noe av det nydeligste jeg har holdt i hånda. Mens jeg sto der å kasta, solgte jeg unna ting i hodet mitt for å få råd til å kjøpe denne stanga. Vi får vel se...... :roll: :roll: :roll:

 

Ellers var oppmøte dårlig denne helga (ca 11000 mennesker mot 15-20000 tidligere), men når arrangøren legger ei messe mitt i den verste konfirmasjonstida så er det kanskje ikke annet å vente. Dette må de skjerpe seg på. Til neste år bør de etter mitt syn legge messa enten tidligere eller til siste helga i mai. :shock: :shock:

 

Når det er sagt så er det hyggelig med slike messer, man treffer folk, får se masse fett gadget og det er kort og godt en glimmrende start på sesongen spør du meg. :D:D

 

Staffan sin cd rom gikk forøvrig unna så det grein.

 

Fyren på bildene med fluestanga heter noe sånt som Hywell Morgan. Han hadde oppvisning i fluekasting som var veldig showpreget, men det var gøy å se på. Han fyren der har peiling......

 

Legger ved noen bilder fra messa.......

 

Terje!

post-0-13949846491634_thumb.jpg

post-0-13949846492022_thumb.jpg

post-0-13949846492545_thumb.jpg

post-0-13949846492994_thumb.jpg

post-0-13949846493363_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Yess, samme mann.

Han sto på stand for Scierra under hele messa.

 

Terje!

 

Hywell Morgan som i Scierra sine stenger? Har en HM2 og der står det Hywell Morgan series på.

 

-----------------

-Hekta på (flue)fiske-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hywell Morgan som i Scierra sine stenger? Har en HM2 og der står det Hywell Morgan series på.

 

-----------------

-Hekta på (flue)fiske-

Han er stang-designer hos Scierra, ja !

HM2, og årets HM3 er "hans stenger" !

Det påstås at han fortsatt holder rekorden når det gjelder lengde-kast med enhånds, på noe over 80 meter :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Det kan du trygyt si. Han hadde vanvittig peiling.

 

Jeg fikk forøvrig gleden av å prøve Scierra HMS v2 og det var et særdeles hyggelig bekjentskap. Har ikke hatt noe forhold til Scierra stenger før, og det var en hyggelig overraskelse. Meget god stang. Jeg prøvde et uttall stenger på messa og nest etter Scott G2 så var Scierra HMS v2 absolutt min favoritt stang av de jeg prøvde. Den koster også bare halvparten av Scott stanga. Tror prisen var 2999,-

 

Terje!

 

OI :shock:

 

Har noe å lera ifra seg han deren då! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Scierrastenger er det ikke lett å vite om HM er "Henrik Mortensen" eller "Hyvel Morgan"... :roll: laugh.png' alt=':lol:'>

 

Hyvel Morgan har forresten vunnet VM, EM og over hundre individuelle britiske mesterskapstitler i casting. Han er også holder av 14 britiske kasterekorder...

Noe å strekke seg etter ja... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Scierrastenger er det ikke lett å vite om HM er "Henrik Mortensen" eller "Hyvel Morgan"... :roll: laugh.png' alt=':lol:'>

 

Egentlig ganske lett å finne ut....

 

HM3 serien er designet av Hyvel Morgan, og HMS av Henrik Mortensen. Alt i følge hjemmesiden til Scierra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...