Gå til innhold

Finnemarka - Drammen/Modum


Hallingspark

Anbefalte innlegg

Begynner å bli skikkelig bra i Finnemarka nå. De siste to ukene har jeg fisket i de lavereliggende vannene (ca 200-300moh), og her klekker det til tider store mengder stor fjærmygg str. 14-16. L. marginata har også vært på vingene den siste uken. Trenger du et interaktivt kart over markaområdet finner du det her:

 

http://www.drammenssportsfiskere.com/

 

Så du hadde et innlegg om Hallingdalselva. Fisker endel der på strekket på oversiden av Nesbyen. Så info om vannstand og klekkinger er av kjempe interesse.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli skikkelig bra i Finnemarka nå. De siste to ukene har jeg fisket i de lavereliggende vannene (ca 200-300moh)' date=' og her klekker det til tider store mengder stor fjærmygg str. 14-16. L. marginata har også vært på vingene den siste uken. Trenger du et interaktivt kart over markaområdet finner du det her:

 

http://www.drammenssportsfiskere.com/

 

Så du hadde et innlegg om Hallingdalselva. Fisker endel der på strekket på oversiden av Nesbyen. Så info om vannstand og klekkinger er av kjempe interesse.. :D[/quote']

 

Takk for hyggelig info om Finnemarka. Vil oppdatere Hallingdalslenken for dere "langveisfarende" Er det noen spesielle vann du kan peke på for meg uten å forvente at du avslører gromplassene dine? Har hørt om Goliaten i noen sammenhenger ellers er jeg helt blank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine anbefalinger på vann i området. Turen gikk til Finnemarka på vann ca 400 m.o.h med en vinterspent fluefiskekropp på søken etter klekkinger. Reiste 24 mil for å fiske på forhåpningsvis L.Marginata klekking som har vært observert i området. Det ble ingen Marginata klekking men opplevde veldig fjærmyggklekking av store enheter på krok 14. Kastet på sparsomme vak med voksne myggimitasjoner og myggklekker - uten hell. Så noen få vårfluer på vannet som fattet min interesse. Byttet til en vårflue på fortommen og fikk umiddelbar respons med fast fisk. Deilig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...