Gå til innhold

SA Striped Bass intermediate


Gjest Lars M

Anbefalte innlegg

Gjest Lars M

Er det noen her som vet om det er noen norske butikker/forhandlere som har dette snøret i WF #6.

Er GL LPXe rask nok til denne linen?

Har dere evt. noen forslag til andre "saltvannsliner" med tilnærmet lik profil/ egenskaper...?

Er for alvor bitt av SØ- fiske i sjøen. Har brukt Lee Wulff TT til fomålet, men den lange fronttaperinga begrenser bruken ift vind og fluestørrelse.

I tillegg måtte linen smøres veldig ofte.

 

Alle forslag mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som vet om det er noen norske butikker/forhandlere som har dette snøret i WF #6.

 

[...snip...]

 

Alle forslag mottas med takk :)

 

Du kan høre med Nordisk fiskeutstyr, www.nfisk.no, tror de har Striped Bass snøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er dette snøret du skal ha så smell på et WF7 snøre på #6 stanga ;) Det går så det griner det. Litt avhengig av stanga er det jo, men med LPX'n skulle det ikke være noe problem. Faktisk tror jeg du i langt de fleste situasjonene vil oppleve WF7 som riktigere enn WF6.

 

Mvh

Rolf J. Fjærbu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teton

Vil bare gjøre oppmerksom på at Stripped bass snøret er ikke laget for (godt egnet) de kjølige forhold som vi har her i landet.Har tidligere fått bekreftet dette fra S.A.

Kjøpte selv et slik snøre for et par år siden og det var det faktisk en god del minne på , at det så har en veldig bra klumpdel med tanke på å kaste med store fluer ser jeg ikke bort i fra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare gjøre oppmerksom på at Stripped bass snøret er ikke laget for (godt egnet) de kjølige forhold som vi har her i landet.Har tidligere fått bekreftet dette fra S.A.

Kjøpte selv et slik snøre for et par år siden og det var det faktisk en god del minne på ' date=' at det så har en veldig bra klumpdel med tanke på å kaste med store fluer ser jeg ikke bort i fra ;)[/quote']

 

Enig i minneproblemet, men dette er nok prisen man må betale om man skal ha et glassklart internediatesnøre. De har som regel (alltid ?) monocore og får derfor lett irriterende mye minne ved lave temperaturer.

 

Mvh

RJF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stripped bass
He he Teton; en "p" for mye her laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'>

 

Neida. Helt enig i karakteristikken av snøret. Kjøpte selv et fra USA for et par år siden. Snøret har etter min smak for mye minne. Så lenge man strekker og drar i det før kasting går det jo på et vis. Uten det stopper kastet fort, fordi ei snøre-usse setter seg fast i første stangring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teton
Enig i minneproblemet' date=' men dette er nok prisen man må betale om man skal ha et glassklart internediatesnøre. De har som regel (alltid ?) monocore og får derfor lett irriterende mye minne ved lave temperaturer.

 

Mvh

RJF[/quote']

 

Njaaa..ikke helt enig.For det første er vel det snøret ikke glassklart og dessuten er det vel det fakstisk det verste snøret jeg har prøvd med tanke på minneproblemer.

Jeg kan ikke helt se hvorfor vi som forbrukere skal godta å betale så mye for et snøre som sansynligvis ikke er egnet for de forhold vi bruker det under.Jeg mener nå i alle fall at impotøre/produsent bør være sitt ansvar bevist når det gjelder å informere kundene mest mulig korrekt.

 

på siden til S.A. står det bla. om stripedbass- snøret(ikke stripped laugh.png' alt=':lol:'> ):Small diameter running line for outstanding shooting and softer, smoother handling.

 

på Snøret mitt målte jeg "running line'en" til 0.9 mm noe som vel faktisk er noe av det tykkeste jeg har målt på et 7'er snøre noen gang....så noe galt må det være en plass.

Jeg for min del kan ikke helt se logikken i at en tykk og minnerik skyteline bidrar til en eventuell....outstanding shooting and softer, smoother handling., Det bidrar kun til at klumdel/flua slår fortere over ..

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...