Gå til innhold

Gjenbruk.


Magne Fjellstad

Anbefalte innlegg

Jeg har ei gammel campingvogn stående på en liten campingplass oppe i Østerdalen. Når vi reiser opp eller ned igjen til Lillestrøm har vi to faste plasser hvor vi stopper og tar en liten rast og en liten kaffetår og en kjeks eller noe lignende. Men da er det jo veldig kjekt å få tørket av hendene sine. Derfor har vi plasert en pakke med våtservietter i bilen, slik  at vi har lett adgang til den. Er riktignok beregnet på babyer, men hvis en baby tåler disse, ja da tåler en voksen hånd de også . Vi har kjøpt disse i flere år nå hos REMA 1000 i krysset Kanalveien/Stillverksveien her på Lillestrøm. Pris Kr. 10.00 pr pakke. Disse våtserviettene legger jeg bare i hylla på bildøra når de er brukt. Etter hvert blir de lagt i en plastpose i hjulbrønnen i bagasjerommet til senere bruk.

 

Når høsten kommer blir det gjenbruk, både 2 og 3 ganger. De er nemlig ypperlig til å polere bilen med. Setter seg nesten ikke tørr polish i dem, bare å riste de og så fortsette å gni. Dessuten er de jo kjempefine å ha med seg på fisketuren. Bare å ta en eller to servietter og dermed er hendene ganske så rene når en skal ta en matbit eller en kaffetår. Dessuten er det billigere enn å kjøpe poleringskluter på en bensinstasjon

 

Her er et bilde av pakningen

 

       

 

For noe tid tilbake ramla det inn en liten ide i sagflishaugen. Kona trengte hjelp til å få tredd i synåla, hun har ikke like skarpt syn som da hun var 20 år. Jeg fant fram en bøyle som fulgte med et sett med nåler hun kjøpte for mange år siden. Mens jeg tredde nåla slo tanken meg: NOE LIGNENDE KAN DA BRUKES NÅR EN BINDER FLUER. Tok en tur til musikkforretningen og spurte prisen på kvintstrengen til en gitar. Jeg fortalte hva jeg skulle bruke den til, og makkeren i forretningen kom bort til disken ,la en streng på disken og sa; Denne kan du bruke, du kan også få den i 09 et eller annet. Gikk hjem og fant fram trådføreren, tredde den ene enden igjennom røret og tilbake igjen. deretter en liten tang og fikk noen knekk på strengen klipte av strengen og bendslet en del av strengen. Resultat som følger.

 

 

post-1668-0-56581000-1476633397_thumb.jpg

 

post-1668-0-56581000-1476633397_thumb.jpg

 

Synes det er rart at jeg ikke har sett denne tidligere. må da være noen med litt mere fantasi enn det jeg har som har vært inne på t

post-1668-0-74406900-1476633450_thumb.jpg

post-1668-0-27388700-1476634140_thumb.jpg

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...