Gå til innhold

Ringplassering 7-delt stang 8 fot klasse 3/4


Truls

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage meg en backupstang til å ha med meg i skogen. Tanken er å ha den liggende i sekken da det fort kan gå galt og er veldig tungvint med en stang i ryggsekken som stikker utenfor og henger seg fast i buskas og greiner, noe også et stangrør vil gjøre. Det er også veldig greit å ha med en reservestang om uhellet skulle være ute, kjedelig å avslutte en tur på grunn av stangbrudd, og ha halvannen time til bilen.

Valget falt på en billig klinge fra ye olde english flyshop som er 7-delt...

Med så mange deler så antar jeg det blir en utfordring å plassere ringene på en fornuftig måte. Blir også spennende å se hvordan en stang med så mange holker oppfører seg.

Er det noen som har bygget en stang med så mange deler som har fått plassert ringene på en fornuftig måte? Finner sikkert ut av det, men greit å høre om andre har gjort seg noen erfaringer før jeg går i gang.

Endret av Truls H. Johnsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
På 21.5.2017 den 13.23, Truls H. Johnsen skrev:

Valget falt på en billig klinge fra ye olde english flyshop som er 7-delt...

Med så mange deler så antar jeg det blir en utfordring å plassere ringene på en fornuftig måte. Blir også spennende å se hvordan en stang med så mange holker oppfører seg.

Er det noen som har bygget en stang med så mange deler som har fått plassert ringene på en fornuftig måte? Finner sikkert ut av det, men greit å høre om andre har gjort seg noen erfaringer før jeg går i gang.

Hei,

lurer på om du har laga ferdig denen stanga, eg er på utkikk etter ei 7 delt blanks og vurderar denne, og lurte på om du har prøvekasta denne og kan kome med ei vurdering av korleis den kjennes ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stanga har ikke blitt mye brukt, men det er veldig greit å ha med en backup som går nedi sekken om uhellet skulle være ute. Jeg liker den best med et snøre i klasse fire, gjerne på den litt tyngre siden. Ellers har den en jevn og grei aksjon, og nok stivhet i bunndelen til at man kan presse den når det er nødvendig. Den føles litt tyngre i toppdelen enn de letteste stengene, men da må man godt opp i pris, så i forhold til prisen så er det en overraskende god stang.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...