Gå til innhold

GoPro og stillbilder


Kim Roger

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurderer å kjøpe en GoPro. Tenker det blir kjekt med noen egne fiskeklipp å se på midtvinters. Blir mest å bruke den på capsen noen ganger når jeg fisker smålaks, eller kaster på vakende ørret. Samt på tur til New Zealand om noen måneder. Men hvordan er det å hente ut stillbilder fra videoene? Blir det bra oppløsning/kvalitet? Det må vel funke OK hvis motivet ikke rører seg (hvis man filmer seg selv holde en fisk mot kameraet)? Kan bildene for eksempel brukes i ei fotobok med 20x20 cm? Spørsmålet er om jeg må ta bilder av fangsten i tillegg, eller om det holder med video-klipp fra GoPro-en. For øvrig, ulempen når man fisker laks er at man aldri vet når fisken tar, så man mister selve hugget. Men på vakende eller synlig ørret er jo det annerledes. Stemmestyring virker også genialt da. Bare å la kameraet rulle like etter at for eksempel laksen har tatt flua.

Innspill til en nybegynner på GoPro? Edit: Det ser ut til at GoPro 5, Go Pro Hero (2018) og GoPro 7 White er de aktuelle modellene.

Kim Roger

Endret av Kim Roger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...