Runar Dankel Posted December 14, 2021 Report Share Posted December 14, 2021 I romjulen skal jeg bort fra Oslo og opp til Sunnmøre. Det finnes det åpne elver og da må jo jeg fiske litt. Men tørt er jo ikke aktuelt. så hvilke nymfer bruker man om vinteren? Spiller det noen rolle? Eller fisker man bare med det man har? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lars p Posted December 15, 2021 Report Share Posted December 15, 2021 Først så sjekker du om det er lov til å fiske i de elvene. Er mange elver i Norge som er stengt om vinteren. Er det lov til å fiske så bruker du de nymfene du har , men det skader ikke å teste litt av de store greiene. Kan trigge en treg fisk til hugg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runar Dankel Posted December 15, 2021 Author Report Share Posted December 15, 2021 Godt poeng. Driver ikke med tyvfiske. ooooh. Trigge en fisk med daddy eller caddis hadde vært så fett da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruben Petterson Posted December 15, 2021 Report Share Posted December 15, 2021 Fekk tips på min lokale fluefiskebutikk (Bergen Aktiv) om og bruke små enkle nymfer, og bruke kortline nymfing uten indikator for best mulig flyt. Men fekk ikkje fisk da heller 🤣 Mest sannsynlig dårlig teknikk som er grunnen, fisken tar vel sikkert de meste av imitasjoner om den blir presentert med riktig teknikk tenke eg..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runar Dankel Posted December 15, 2021 Author Report Share Posted December 15, 2021 Har vurdert den eller dropper på daddy. Mp prøves Takk for tips Link to comment Share on other sites More sharing options...
lars p Posted December 16, 2021 Report Share Posted December 16, 2021 Men kortline nymfing krever litt det også. Jeg synes da indikator eller dropper er enklere for de fleste økter . Og med stor mente jeg store nymfer. Ala litt store steinfluer . Du kan jo ha dropper på nymfene også......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruben Petterson Posted December 19, 2021 Report Share Posted December 19, 2021 Utvilsomt vanskeligere uten indikator, og eg bruker somregel indikator eller opphenger. Prøver berre og videreformidle de tipset eg fekk når eg spurte om tips til nymfefiske om vinteren, da eg spurte folk med meir peiling enn de eg har 😄 Lykke til med kalde fingre og skitt fiske 😉🎣 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runar Dankel Posted December 19, 2021 Author Report Share Posted December 19, 2021 Det setter jeg pris på @Ruben Petterson Dessverre er det blitt kaldt og elva har fryst. Så det blir SØ i stedet. Men kaldt blir nok det også 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts