Gå til innhold

Helgen 30.04 - 02.05.04


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

En liten rapport fra helgen sier følgende:

 

Klekking av fjærmygg i str. 14/16 og 18. Sorte eller gråsorte alle sammen. Forholdsvis moderat klekking på Fredag og Søndag.

Lørdag var jeg i noen småvann på dagen og kikket, helt dødt!

Det ble ikke mye fisk: 3 stk på rundt halvkilon.

Tok alle sammen på klekker i str. 16 (once & away variant).

Fisket er fremdeles litt tregt, mesteparten av fisken vaker kun et par ganger på samme plassen og forflytter seg mye.

 

Det ser ut til at myggklekkingen begynner å ta seg opp.

Jeg målte 10 grader i vannet på 250 moh, 1 meters dyp.

Vanligvis er de beste myggklekkingene rundt 17 mai, i og med at vi er

tidlig ute i år tipper jeg på at de kommer i neste uke.

Det er nok like før de første Leptoene kommer, nå har det vært isfritt i

over 14 dager.

 

Noen andre som har noe å melde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar jeg fisker i samme region som deg, området Årnes omegn og jeg har de samme erfaringene som deg Rune kun sporadisk småvaking som er vanskelig å fiske på spesielt så tidlig på sesongen når man er litt ivrig. Ellers så observerte jeg en del maur i helga som etterhvert kan by på fint fiske.

Jeg var en tur ute med båten på skjæra rundt Rånåsfoss og så noe vak men det er ikke lenge før det blir bra der heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Vi var to stykker som sjøsatte flyteringene våre på søndag kveld (2/5) i et av vannene til Fet JFF etter at vi oppdaget at vinden endelig hadde løyet. Startet rundt kl 20 men ikke noe særlig klekking før kl 20.30, da spredt klekking av fjærmygg krok 16 i mørk utgave. Litt aktivitet hos små fisk inne ved sivkantene, ingen store "patruljerte" denne kvelden. Måtte kaste direkte på vak for å få kontakt med fisken. Tok 3 stk 2-3 hg på klekker krok 16.

 

Det ble bom stopp litt etter kl 22 så da var det rett hjem til fruene for å varme opp kalde romper!

 

Deilig å være i gang.

 

steffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Steffen og takk for sist!

 

Jeg har også vurdert å besøke vannet som du fisket i, godt å høre at jeg ikke

har gått glipp av noe ennå :D I fjor traff vi på noen skikkelige godklekkinger!

 

Jeg tok meg en liten tur i går kveld (03.05), vi spottet et par fine fisker på søndag.

Vind, surt og ingen vak er en grei oppsummering av gårsdagen.

Men etter 20 minutter og to kast fikk jeg en fin ørret på 750 gram der vi der vi hadde observert vakende fisk dagen i forveien. Den tok på en vingemaur med blanding av foam og polykropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sist ja!

 

Håper vi treffes til en kaffe og en god klekking. Noen få dager med varmt vær og god nattetemperatur er alt som skal til før det braker løs der.

 

Den eksplosive varmen i fjor satte jo igang en voldsom klekking med dertil tidlig badetemperatur og dødt fiske. Håper på en litt roligere og mer langstrakt start i år!

 

 

MVH

Steffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...