Viggo_Flueboms Posted November 23, 2023 Report Share Posted November 23, 2023 Her for noen år siden kjøpte jeg noen fortomsbutts av Staffan da han fortsatt var i live. Tenkte ikke noe spes over det før jeg testa de etter et par år her. Butten er ca fem fot lang og fungerer perfekt når man legger til div 3X - 5X fortom-spisser. Noe av det beste jeg har kasta med. I USA får du jo kjøpt sånne furled leaders og der er de mye brukt over there... Jeg ble overraska hvor bra de funker for tørt med ca 14-20 krok. Men kroker større enn det så faller den sammen under kasting f.eks streamere og div... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truls Posted November 24, 2023 Report Share Posted November 24, 2023 Viggo_Flueboms skrev (10 timer siden): Her for noen år siden kjøpte jeg noen fortomsbutts av Staffan da han fortsatt var i live. Tenkte ikke noe spes over det før jeg testa de etter et par år her. Butten er ca fem fot lang og fungerer perfekt når man legger til div 3X - 5X fortom-spisser. Noe av det beste jeg har kasta med. I USA får du jo kjøpt sånne furled leaders og der er de mye brukt over there... Jeg ble overraska hvor bra de funker for tørt med ca 14-20 krok. Men kroker større enn det så faller den sammen under kasting f.eks streamere og div... Disse kan du lage relativt enkelt selv. Vedlagte metode er ypperlig 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viggo_Flueboms Posted November 24, 2023 Author Report Share Posted November 24, 2023 Takk for svar 😀 Ja, Staffan var en underlig skrue som ga veldig mye til fluefiskehobbyen. Han er et savn.... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truls Posted November 24, 2023 Report Share Posted November 24, 2023 Viggo_Flueboms skrev (2 timer siden): Takk for svar 😀 Ja, Staffan var en underlig skrue som ga veldig mye til fluefiskehobbyen. Han er et savn.... Et unikum, profil og en type man ikke finner maken til. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts