Viggo_Flueboms Posted November 23, 2023 Report Posted November 23, 2023 Her for noen år siden kjøpte jeg noen fortomsbutts av Staffan da han fortsatt var i live. Tenkte ikke noe spes over det før jeg testa de etter et par år her. Butten er ca fem fot lang og fungerer perfekt når man legger til div 3X - 5X fortom-spisser. Noe av det beste jeg har kasta med. I USA får du jo kjøpt sånne furled leaders og der er de mye brukt over there... Jeg ble overraska hvor bra de funker for tørt med ca 14-20 krok. Men kroker større enn det så faller den sammen under kasting f.eks streamere og div...
Truls Posted November 24, 2023 Report Posted November 24, 2023 Viggo_Flueboms skrev (10 timer siden): Her for noen år siden kjøpte jeg noen fortomsbutts av Staffan da han fortsatt var i live. Tenkte ikke noe spes over det før jeg testa de etter et par år her. Butten er ca fem fot lang og fungerer perfekt når man legger til div 3X - 5X fortom-spisser. Noe av det beste jeg har kasta med. I USA får du jo kjøpt sånne furled leaders og der er de mye brukt over there... Jeg ble overraska hvor bra de funker for tørt med ca 14-20 krok. Men kroker større enn det så faller den sammen under kasting f.eks streamere og div... Disse kan du lage relativt enkelt selv. Vedlagte metode er ypperlig 1
Viggo_Flueboms Posted November 24, 2023 Author Report Posted November 24, 2023 Takk for svar 😀 Ja, Staffan var en underlig skrue som ga veldig mye til fluefiskehobbyen. Han er et savn.... 1
Truls Posted November 24, 2023 Report Posted November 24, 2023 Viggo_Flueboms skrev (2 timer siden): Takk for svar 😀 Ja, Staffan var en underlig skrue som ga veldig mye til fluefiskehobbyen. Han er et savn.... Et unikum, profil og en type man ikke finner maken til.
Recommended Posts