Gå til innhold

Vidvinkel til Eos 350d


Flemming

Anbefalte innlegg

Gjest AndreBrun

He, he, tenkte meg det, Pål. Vi Nikonbrukere er utstøtt av det gode selskap her :)

 

Bildet? Jo, det er håndholdt Nikon D200/ Nikon 105mm f/2,8 D Macro, B+W pola og lyset er kun den skarpe fine sola den dagen. Sa jeg Nikon? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid hørt at NIKON er hakket bedre en Canon og andre merker på macrolinser.

Det KAN jo være noe i det...? :roll: Flott bilde, André!

 

Stankelbei er et herk å ta macrobilder av, for det stikker så mange lange bein til alle kanter.. Vanskelig å få mer enn kroppen i fokus.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfant

Man blir nok fort litt ustøtt med Nikonprat i en tråd som handler om vidvinkel til et Canonkamera. Men temaet er forsåvidt interressant - Nikons problem er at de har sovet i timen og først nå egentlig meldt seg på med D200, eller hva den heter. Ingen tvil om at Canon har ligget i front på digitalkameraer. Det er en ny virkelighet nå, et kamera er ikke lenger bare et teknisk instrument som det var før, men inneholder i tillegg filmen, for å si det slik.

Har hatt mye Nikonustyr selv opp gjennom årene, og ingen tvil om at det er bra saker, men når det kom til å velge digitalkamera var faktisk ikke Nikon med i vuderingen.

Det jeg for min del ser mest fram til, er hva Olympus kommer med neste år, da de har varslet et nytt E-1 proffkamera.

 

http://www.digit.no/wip4/detail.epl?id=100283

 

Siste kapittel i min filmbaserte fotografering var gode gamle Olympus OM-1 og diverse Zuiko optikk. Glimrende saker det også, særlig for en noe vektfiksert fjellfant. Eneste problemet blir vel at nye E-1 blir for folk som har rikelig med lommepenger, eller arbeidsgiver som holder utstyret.

 

Legger ut et bilde til tatt med EF-S 17-85 på max vidvinkel, sterkt komprimert og pixelredusert.

>

post-0-13949846948132_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest AndreBrun
Nikons problem er at de har sovet i timen og først nå egentlig meldt seg på med D200' date=' eller hva den heter. Ingen tvil om at Canon har ligget i front på digitalkameraer. [/quote']

 

Unnskyld, men dette har ikke noe rot i virkeligheten. Faktisk ikke i det hele tatt, og det er vel antagelig så og si alle profesjonelle fotografer enige i. Bare et par glimrende eksempler som kom før D200: D2X og D2H som antagelig er det beste pressekamera ever. Og å si at D2X er å sove i timen, he he.

Og snakker vi om Nikon så snakker vi ikke bare om hus, men også i høyeste grad linser. Og ingen vil si at de har sovet i timen der :)

Nikon er superbra, på lik linje med at Canon er superbra. Begge to på både mange av linsene og husene.

Så hvor tar du det fra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...