Sputnik Posted March 22, 2024 Report Posted March 22, 2024 Hei, Tenker å kjøpe Mc Lean håv, og lurer på følgende: -Finnes det en modell for både SØ og ørret i fjell/mark? Evt hvilken anbefales til hva -Hva slags type materiale anbefales det for nettingen? Nylon, gummi..? Skal fiske mest i fjorden og stillevann, da det ikke er så mye elver rundt meg.
Jarle TL Posted March 23, 2024 Report Posted March 23, 2024 Hvis den skal brukes til både SØ og i marka ville jeg gått for en medium med kort håndtak. Den er stor nok til de fleste situasjoner. https://flyfisheurope.com/mclean/mclean weigh landing nets/short handle weight nets/product/MA-111 Jeg bruker small i marka pga at den er mindre og lettere å ta med. Medium til alt annet. Gumminett er gull. Kroken fester seg ikke, den er skånsom for fisken ved c&r, og den lukter ikke. Skyll håven og inne i vekten etter bruk i saltvann. Tørk godt før du dytter inn vekten. 1
Marius B Posted March 23, 2024 Report Posted March 23, 2024 (edited) Enig med Jarle her. Bruker medium McLean selv. Den dekker alt fiske og er akkurat passe å ha hengende på ryggen på tur. Edited March 23, 2024 by Maяɪus_A_Book
Sputnik Posted March 24, 2024 Author Report Posted March 24, 2024 (edited) Takk for hjelpen! 🙂 Jeg tenker jeg går for denne i strl M jeg, så kan jeg evt vurdere en S ved behov i marka. https://nfisk.no/product/mclean-rubber-m-vekt/ Jarle - Den du linket er vel samme, bare i nylon? Edited March 24, 2024 by Sputnik
Jarle TL Posted March 24, 2024 Report Posted March 24, 2024 Sputnik skrev (59 minutter siden): Jarle - Den du linket er vel samme, bare i nylon? Ser helt rett ut. Medium med gumminett er tingen 🙂 PS. Du kan få tak i den håven med litt freshe farger også, men de koster litt mer. Helt unødvendig selvsagt..
Sputnik Posted March 25, 2024 Author Report Posted March 25, 2024 Jarle TL skrev (22 timer siden): Ser helt rett ut. Medium med gumminett er tingen 🙂 PS. Du kan få tak i den håven med litt freshe farger også, men de koster litt mer. Helt unødvendig selvsagt.. Da har jeg bestilt den! 🙂 Ser det var flere farger ja, men foretrekker nøytralt slik at stanga og snella kan skille seg ut mer, hehe 😉 1
Recommended Posts