Gå til innhold

Valg av søre


Shadow

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg et nytt snøre ( WF flyt) i # 6. Stanga det skal brukes på er ei Streamdance GLX HLS. Jeg fisker for det meste i tjern og innskører. Som dere sikkert har opplevd vaker det altid best litt utenfor rekkevidde :D . Jeg får å lurer på Vision Presentation 2 eller et GPX snøre. Hva bør jeg velge. Kanskje det er noen her som kan forvirre meg mer med gode ideer? laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Som mange har forstått har jeg en stor beundring for Snowbee XS snører.

 

Du får ett minnefritt snøre som ikke trenger vanvittig med vedlikehold, holder seg glatt lenge og man kan kaste virkelig langt om man ønsker.

 

Ett kanonsnøre etter min smak, jeg liker også taperingen ganske bra, forholdsvis lang klump, lang tapering og nydelig presentasjon på lange og korte kast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den stanga i 9,6 fot Shadow, på min sitter det et Airflo Sixth Sense klasse 5/6. Fungerer meget bra: Lite minne/nesten uten strekk, bra coating/glir godt og har klump på ca. 13,5 meter. Ridge Distance i klasse 5 er nok heller ikke dumt, klasse 6 hvis du vil spenne opp stanga mer. Ridge er langkastet som bare det også meget bra til underhåndskast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samme stanga som du har Rune, jeg har. Jeg har hørt mye godt om både airflo og snowbee snøret. Sistenevnte er det nok Hermansen som har bidradd mest til :D . For meg er et godt snøre et som glir godt i ringene og har lite minne, men samtidig så stivt at det ikke vaser seg når det ligger på vannet forran meg. Lite er så irriterende som når en klump med snøre setter seg fast i i stangringene når man skal skyte ut. Presentasjonen er og viktig selvsakt. Men jeg føler at jeg har et stykke igjen med egen teknikk før det er selve snøret som gir begrensinger i så henseende.

Takker for svar så langt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Glir godt, lite minne, god coating = snowbee :)

 

Min erfaring fra andre helt minnefrie snører er at snøret vaser jeg forholdsvis fort, fordi snøre "coatingen" er for myk, slike problemer har jeg ikke hatt med snowbee.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...