Gå til innhold

Noen som kjenner SAGE XP?


Sigve

Anbefalte innlegg

Gjest Hermansen

En av Sage XP sine 5 fot stenger går vel blandt mange for å være ei riktig rå femmer stang. jeg veit ikke hvilken lengde og hvor mange deler den du har er.

 

Personlig kjenner jeg ikke XP i #5 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XP #5 er ei flott fluestang på alle måter. Et sikkert kjøp ! Forusetter her at det er den vanlige 9-foteren i 2 eller 4 deler siden det er dem jeg kjenner. Personlig føler jeg det passer best med et #5 snøre (alt. #6) til denne stanga så jeg skjønner ikke helt hva selgeren mente. Var det en #4 stang du skulle ha, så skjønner jeg bedre :).

Vær klar over at #5 er også en fin klasse til ørretfiske.

 

Grunnen til at disse stengene er på salg for tiden er at SAGE kommer med en ny serie som skal erstatte XP'n, nemlig Z-axis. Men det at det kommer en ny serie gjør ikke xp'n noe dårligere så den anbefaler jeg uten forbehold.

 

Mvh

Rolf J Fjærbu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg kom over et bra tilbud på denne stangen og tilbehør. Selgeren mente at 5'eren egentlig var en 4'er noen som kan bekrefte dette eller har erfaring med stanga.

 

S

 

Jeg ser at jeg formulerte meg litt dårlig :oops: Det selgeren mente var at stangen som er klassifisert til #5 egentlig er en #4.

 

Jeg er ute etter en ny #4 og denne kunne han få til meg innen en uke.

 

Grunnen til at jeg spør er at det i dag blåser storm her i Stavanger og at jeg derfor ikke fikk testet stangen med #4 snøre eller generelt testet den i det hele tatt :?

 

stangen er XP #5 9 fot 4 deler.

 

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en XP 590-4 og vil på ingen måte si at den er overklassifisert. Den passer et #5 snøre og kan sikkert også tåle et #6 snøre. Derimot ville den være håpløs med #4 snøre. Forstår ikke hva selgeren mener med det der. Hvis han mener at stangen er feilmerket rett og slett, er det første gang jeg hører det :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en XP590-4. Dette er en forholdsvis rask 5'er, og i det ligger det at det overhodet ikke er noen 4'er. Så hvis det er 4'er du er på jakt etter er dette et dårlig valg. Det er vel nærmere en 6'er enn en 4'er. Selv har jeg brukt alt fra WF4 til 7'er klump i synk4 på min stang. Det er den mest allsidige stanga jeg har hatt.

 

SLT er roligere, og takler et 4'er snøre godt. Det er en "ren" 5'er.

 

Nå har jeg kjøpt Z-axis 590-4 :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...