Gå til innhold

ISEN ER GÅTT :):):)


Gjest Henning

Anbefalte innlegg

Gjest Henning

Har tatt ein panikk tur til et av småvanna her eg bor i middagspausen på jobb........Trur du faen ikke at isen var gått da!!!!!

Idag er det strålende sol, 15 grader, så nå må eg ha meg ein snartur i kveld. Såg ingen vak, men det var ein del trekk over vannet, så det kan hende det vaker vist det roer seg på kvelden. I dette vannet er det berre 100gr fisk :) men hva gjør vel det berre man får et par på tørrt for å senke skuldrene.

 

Rapport etter turen kommer senere berre eg kommer meg hjem fra jobb her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Har tatt ein panikk tur til et av småvanna her eg bor i middagspausen på jobb........Trur du faen ikke at isen var gått da!!!!!

Idag er det strålende sol, 15 grader, så nå må eg ha meg ein snartur i kveld. Såg ingen vak, men det var ein del trekk over vannet, så det kan hende det vaker vist det roer seg på kvelden. I dette vannet er det berre 100gr fisk :) men hva gjør vel det berre man får et par på tørrt for å senke skuldrene.

 

Rapport etter turen kommer senere berre eg kommer meg hjem fra jobb her :)

 

15 grader og sol???????????

Åhhhhhh.........gud bedre......

Se nå å kom deg avgårde, gutt  ;D ;D ;D

 

Terje!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

He he....ja nå deler eg ut jobber så folk har til 19.00 i kveld........4 normenn og 5 polakker på sjølstyr, men det får berre gå.........Tror eg kommer meg ut i  17 tida :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioioi!! Noen som er heldige! I Bardu er det 40 cm tykk is enkelte plasser på elva og det ligger sikkert 2 meter snø på flatmark  :( Blir nok ikke noe fiske på oss til påske. Hvis man da ikke ligger på isen og glaner ned i et hull, og det frister ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Hadde nok ikke hellet med meg med tanke på været......økte på med vinden, og det var krusinger på hele vannet.

Er ikke lenge til eg skal tilbake nei............men gøy å rigge stang igjen, .........og se åpent vann :):) goooooood feeling!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Midt i mellom Stavanger og Bergen :)..Men når regner og blåser det så mye, at eg kan berre glemme å fiske......Kan hende eg har værgudene med meg i helgen som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det vil regne å blåse til i midten av mai jeg Henning, slik at du ikke får fisket tørt før meg ;) Nei da! Håper du får mye fisk til helga!

 

Lykke til, og kom gjerne med rapport, slik at en nedsnødd Finnmarking kan øyne håp om at det blir åpent vann også i år... Er faktisk 2 plussgrader i dag :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars M

Hær var også tempen på pluss-siden i dag. Nydelig vær! Vindstille, sol og godt ørretbett på isen...

Mista forøvrig et beist på myshka'n  :-[

Under to måneder til isen går ;-)

GOD HELG TIL ALLE SAMMEN!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vegsu

Fikk mine første ørreter på tørt i dag. Er så happy nå at det nesten gjør vondt ;D

 

Grattis  :) Er nok ikke lenge før jeg kan oppleve det samme. Tipper isen går i løpet av uka  ;D ;D ;D Hva tok dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mine første ørreter på tørt i dag. Er så happy nå at det nesten gjør vondt ;D

 

Grattis  :) Er nok ikke lenge før jeg kan oppleve det samme. Tipper isen går i løpet av uka  ;D ;D ;D Hva tok dem?

 

[move]MYGG og masse MYGG[/move]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Er det ikke deilig at sesongen starter nå? For min del blir det en del tørrfluer denne uke på små brunørreter, så kanskje ut i uken en tur til regnbuevannene ute ved havet. Ah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I fjor måtte jeg vende hjem med uforrettet sak etter en tur til et (Nord)markavann. Isen lå tjukk, og var bare så vidt i gang med å slippe i kanten her og der. Det var 7. mai! Første helgen etter, og da etter en uke med 20 grader på dagtid, så var det åpent vann. Enda verre var det at jeg gadd å stabbe hele veien inn til vannet, ettersom over halvparten av turen gikk på en snølagt skitrasé. Møtte til og med en dame som gikk vekselvis på ski og beina, ja en sånn litt vill dame som sikkert bader naken i markatjerna om sommeren og slår plenen toppløs, hva vet jeg. Vel nok om det, i år tar vi en sterk hevn over alle som hater småkryp og som ikke kan få nok av vinterens mørke, og endeløse skiturer. Snøen er snart vekk, og jeg tipper vi er i gang med myggingen i midten av april! Gir meg ikke før siste tur med belly'n i slutten av oktober. Herlig å se fram i mot en så lang sesong, hvor alt foreløpig ligger ubrukt!

 

Jørn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vegsu

Nå har våren jobbet haqrt her i porsanger også. Mye snøsmelting. Mye overvann på isen som fører til muligens tidligere isfrie vann...Håper jeg slår rekorden fra i fjor. Da tok jeg de første over kiloebn 4.mai!!!

 

Bare de over kilo`n som teller for deg altså? Bortskjemte j....! Hehe, neida. Trøster meg med at her har ihvertfall isen gått og årets første ørret ble landet igår :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en liten tur i østmarka på lørdag. Issmeltingen går så det griner og regner med at det kan finnes åpent vann iløpet av uka. Prøvde meg litt med en montana (fysjomm) der isen hadde sluppet langs land. Ett napp men rakset seff til og blåste fisken.

 

Det kommer alltid nye dager mer nye dederlag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...