Gå til innhold

fiskeplasser sjøørret


wobbern

Anbefalte innlegg

lurte på om noen her kan lette litt på sløret og fortelle litt om noen aktuelle fiskeplasser etter sjøørret i oslofjorden? jeg og en kompis skal ut en tur på lørdag og lurte litt på omerådet rundt son, eller kanskje rundt hvaler. noen som har noen tips pm fiskeplasser i dette omerådet? eller kanskje noen nærmere oslo?

 

 

mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om et sted på hvaler hvor Sjøørreten siger inn på en grunne om kvelden. Og da snakker vi SØ i 2-5 kilos klassen. Men det koster å få vite. Selv har jeg hytte på hvaler, og du må nok gjøre litt research hvis du vil ha stor fisk, fordi det er mye småfisk over alt! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om et sted på hvaler hvor Sjøørreten siger inn på en grunne om kvelden. Og da snakker vi SØ i 2-5 kilos klassen. Men det koster å få vite. Selv har jeg hytte på hvaler, og du må nok gjøre litt research hvis du vil ha stor fisk, fordi det er mye småfisk over alt! ;D

 

Jeg syns Hvaler er et lurested av dimensjoner. Har også hytte der, men brukte flere år på å skjønne noe som helst der nede. Syns det er lange dødperioder særlig om våren. Sommeren og høsten har vært desidert best for meg.

 

Det som hjalp meg å knekke koden litt var at jeg fikk nyss om en lokal sjøørret-mafia. Disse dro visst over 10 stk på hver tur og fiskene var visst enorme i forhold til mine. Selvom jeg tok denne informasjonen med store doser salt så fikk jeg sporet opp noen av plassene de fiska og det har hjulpet meg masse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har prøvd SØmeite under den store nye sølvbrua er det et bra sted. Ellers holder jeg plassene for meg selv, men bare breifer litt med erfaring og kunnskap om godplasser... Hvis du trenger tips om plasser til torsk osv kan jeg kanskje hjelpe noe...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

lurte på om noen her kan lette litt på sløret og fortelle litt om noen aktuelle fiskeplasser etter sjøørret i oslofjorden? jeg og en kompis skal ut en tur på lørdag og lurte litt på omerådet rundt son, eller kanskje rundt hvaler. noen som har noen tips pm fiskeplasser i dette omerådet? eller kanskje noen nærmere oslo?

 

 

mvh

Kenneth

  Hei.....ett lite tips er larkollen. En fin plass!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurte på om noen her kan lette litt på sløret og fortelle litt om noen aktuelle fiskeplasser etter sjøørret i oslofjorden? jeg og en kompis skal ut en tur på lørdag og lurte litt på omerådet rundt son, eller kanskje rundt hvaler. noen som har noen tips pm fiskeplasser i dette omerådet? eller kanskje noen nærmere oslo?

 

 

mvh

Kenneth

 

Hei Wobblern.

 

Hvor dro dere og ble det noe resultat?

 

TM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. var en tur i emmerstadbukta og ved stangerholmen. ble ingen ting. tror ikke sjøørreten har noe lyst til å bite på flua mi. har vært ute noen turer men aldri blitt noe. er ikke så veldig kjent med gode fiskeplasser etter sø så det har vel kanskje litt med det og si også tenker jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...