Gå til innhold

Noen flere kniver......


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

De var ikke så verst gitt.... Hva er prisen på noe sånt?

 

Hei!

De koster ca 800 kroner pr kniv. Sammenliknet med masseproduserte kniver man finner i diverse sportsforretninger etc, må det sies å være en rimelig pris for disse håndlagde knivene.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Terje  :)

 

800 kroner for disse knivene er rett og slett røverkjøp! Høres nesten ut som halv pris :)

 

Jeg har en del kniver fra diverse amerikanske produsenter, og de fleste er rett og slett ræl som ikke kan brukes til annet enn å drepe ting med (vel, en av dem er en SOG Special Forces, så ingen bombe der). De kostet fra 700 til over 2000 kroner. Ok, jeg var ung og dum...

 

Dette er ekte håndtverk tvers igjennom, og redskap du vil ha for resten av livet. Bare se detaljene på slira. Mange slurver med slira, men ikke her. Lekkert!

(Heh, jeg fant et nytt ordtrykk: "å slurve med slira". Et ekte 'norsk' uttrykk som kan brukes til mye rart)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hei Terje  :)

 

800 kroner for disse knivene er rett og slett røverkjøp! Høres nesten ut som halv pris :)

 

Jeg har en del kniver fra diverse amerikanske produsenter, og de fleste er rett og slett ræl som ikke kan brukes til annet enn å drepe ting med (vel, en av dem er en SOG Special Forces, så ingen bombe der). De kostet fra 700 til over 2000 kroner. Ok, jeg var ung og dum...

 

Dette er ekte håndtverk tvers igjennom, og redskap du vil ha for resten av livet. Bare se detaljene på slira. Mange slurver med slira, men ikke her. Lekkert!

(Heh, jeg fant et nytt ordtrykk: "å slurve med slira". Et ekte 'norsk' uttrykk som kan brukes til mye rart)

 

Hei Tore!

Helt enig med deg at dette er et røverkjøp.

Jeg er jo så heldig at jeg har en av disse knivene, og den er bare driiit lekker.

Du skulle bare se hvordan kniven klikker på plass når den dyttes ned i slira. Nei, her er det ikke "slurva med slira" (bra utrykk... ;D ;D)

 

Jeg har påpekt for Roar at han burde kunne ta noe mer for knivene, det går tross alt med noen timer til å lage disse men pr dags dato er prisen ca 800 kroner.

Vi har kjøpt inn 3 stk kniver i Hedmarken fluefiskeforening, som skal loddes ut til medlemmene etter Villmarksmessa. Det hadde ikke vært meg imot å hatt en til...... :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...