Gå til innhold

supert fiske på jølster


Anbefalte innlegg

har vært en uke i jølster, reiste 15 mai. møkkavær hele uka snø og sterk vind. fikk mye fisk men det ble kun på mark. 4 mann hadde med seg 50 kilo renset fisk hjemmover. fikk en dag med fluefiske men ble bare frusterert over det, var i et lite vann oppe på fjellet fisken vaket no helt sinnsykt på fjærmygg.prøvde med klekkere og palmer men villen ha flua nei da. det var helt sinnsykt fisken vaket bare halvmeteren forran bellyn, fisk på over halvkilon bare svømte i overflata med munnen åpen det er ikke rart man blir frusterert da mener jeg. noen som har no tips på hva jeg burde ha gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaa Kenneth! Det første jeg ville gjort var å be om tilgivelse for å ha fisket med mark! Eller jordstreamer som noen kaller det ;) Hadde du gjort det så hadde du fått fisk på flue laugh.png' alt=':lol:'>

 

For å være litt seriøs så er det vanskelig å gi deg noen fasit. Jeg regner med at du prøvde med fluer som var i samme farge og størrelse og at du prøvde noe helt annet for å provosere/bryte mønsteret til fisken. Venting og tynn fortom er ofte vel så viktg som flua når fisken har mye å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...