Gå til innhold

Hallingdalen, etc.. for tidlig??


Dryflyfool

Anbefalte innlegg

Undres på om noen har vært "litt opp i dala" enda... Rykker i elve-kaste-armen, og trur jeg bare MÅ oppover til uka!! Noen som har hørt noe/testet selv, gjerne Hallingdalselva, Gol området. Eller hva med litt høyt oppe i Østerdalen, ovenfor Koppang, etc,.... -Klekkinger, anyone???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Jeg har ikke vært der, men fikk rapport i dag fra Vemdalen for dere som har hørt om det (røros omtrent på breddegrad) omtrent ikke klekkinger overhode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kommet hjem fra en tur i Hallingdalselva. Det er nok litt for tidlig ennå. Kun få klekkinger å spore og svært lite bitevillig fiske :( -Men for en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rams, hva klekte og tok du tempen på vannet? Vannstand i forh. til normalen? Stikker til en eller annen elv nå på torsdag 3. mai og blir ut helga, så driver litt research. Står mellom Rena, Hallingdalen, øvre del av Gudbrandsdalen. Tar gjerne i mot tips om forhold hvis andre har vært på tur.

 

-Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Renaelva på lørdag, men så ikke noe som helst antydninger til klekking. Mangler fortsat en uke eller to der oppe også. Dro over til Trysil. Bedere klekking der, men ikke noe å skrive hjem om. Fikk kun småharr på 25-30cm. Minusgrader på natta hjelper heller ikke på klekkingene!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rams' date=' hva klekte og tok du tempen på vannet? Vannstand i forh. til normalen? Stikker til en eller annen elv nå på torsdag 3. mai og blir ut helga, så driver litt research. Står mellom Rena, Hallingdalen, øvre del av Gudbrandsdalen. Tar gjerne i mot tips om forhold hvis andre har vært på tur.-Marius[/quote']

 

Bøtter av små mygg og en og annen forvilla Auriivilii (var det ikke sånn det staves da) Når det gjelder vannstanden har jeg en mistanke om at den er lavere enn normalen og temperaturen målte jeg desverre ikke (men vannet var kaldt nok!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok' date=' tok du tempen på vannet i Trysil? Hvordan var vannstanden i Trysilelva, og hva klekket?[/quote']

 

VELDIG lite vann i Trysilelva. 8,3 grader. Noe Marginata klekking på ettermiddagen. Noe flyvemaur fra 11-13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...