Gå til innhold

Årets første ...


Anbefalte innlegg

Da nærmer det seg årets første brunørret tur, og jeg gleder meg som en unge.

 

Turen går til noen fjellvann på rett over 500meters høyde her på vestlandet, nærmere bestemt vats området. Er ganske sikker på at isen er borte for en uke og to siden, men er alltid spennende når en kommer over haugen å ser vannet for første gang i år.

 

Jeg drømmer jo om vakende fisk, men ettersom det er meldt svært kaldt vær så har jeg fått låne et sink tip snøre til 5er stanga. Området består av et større vann med fisk opptil 5-6hg, rundt dette ligger 4 mindre vann hvor det er satt ut fisk for engod del år siden. Den største fisken jeg observerte i fjor var nok 2+  :)

 

Denne turen blir en kosetur for å konstantere at sesongen er i gang, og får bruke den som kastetrening og bli enda bedre kjent med området og vannene rundt.

 

Kommer nok en rapport med bilder etter hjemkomst en gang.

 

Noen som vett hvordan det ligger an med vannene på rundt 500moh? Vett at isen er borte på Stord, og det var vakende fisk i helga, dog lite insektliv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Når du ikke er med er det lov   ;)

 

Og opp til disse vanna orker du vel aldri gå  :D

 

Nesten så jeg bare må bli med deg da, om en bare for å holde deg på det tørre ;D;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roger Thorsen??

 

Må kjøre traktor ja, og etter den en liten times gange eller ikke det engang. allikevel langt for Øystein :)

 

Formålet med turen var å lære 3 ungdommer som jeg hadde med meg om fisket på fjellet. Hadde og planer om å lære dem å kaste med flue, men det kunne jeg bare glemme. Det blåste til tider liten storm og været vekslet mellom snø, hagl og sol.

 

Jeg drev for det meste opplæring av ungdommene som aldri hadde fisket i fjellet før. Jeg tok meg 3 kast i et av godvanna, og der satt denne:

 

210420071146CCTSlqaKFJBTxttQFU.JPG?58

 

2104200711479BDMrgS4WJFIB1a4eu.JPG?56

 

49cm og smellfeit. Fint satt utigjen for å kunne fanges igjen sene i sommer på FLUE :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...