Gå til innhold

Stativ til digitalkamra (Fujifilm finpix A310)


Rønsingen

Anbefalte innlegg

Jeg skulle gjerne ha hatt et lett og enkelt stativ til dette kameraet men veit ikke helt hva som lønner seg til det jeg skal bruke det til. Det jeg tar mest bilder av er Fluer og insekter. pluss noen naturbilder når jeg er ute å fisker.

Kan noen hjelpe meg her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm et ben? Det har jeg faktisk ikke tenkt på en gang, men det høres faktisk ikke så dumt ut... Er jo ute etter noe som er lett og jo færre bein jo lettere sikkert laugh.png' alt=':lol:'> Noen som vet hvor man får tak i sånt til en billig penge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike monopods får du kjøpt i gode fotobutikker. De er ganske vanlige. Kjøp et som er solid nok så kan du bruke det til vadestokk om du skulle trenge det. Litt usikker på prisen på slike monoppod da jeg har et tripod selv. I og med at du ikke stiller spesielle krav til stabilitet, ville jeg ikke svidd av tusenlapper på fotostativ. De stativene jeg nevner nedenfor er stativ med tre ben, og de får du kjøpt på Elkjøp til en rimelig penge. Det er kurante stativ, men viktigst av alt, de er lette og billige.

Velbon CX-300 stativ 1 kg. 145 cm høyt 295 kroner.

VELBON DF-60. 2 kg.

Vil bare nevne at en del fotografer sverger til Manfrotto 190, men det mener jeg er for tungvint og dyrt om man ikke er særs interessert. 8)

 

Lykke til med valgets kvaler

PS: Sjekk dissse om du er litt old fashion ;)http://www.stabil.nu/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dette stativet (Velbon) selv. Hadde et tyngre tidligere og det førte til at det ble igjen hjemme. Hvis du har god tid (og ekstra kresen) så kan det være et lurt triks å bruke selvutløseren på kameraet i tillegg. Da slipper du mikrobevegelser som nesten er umulig å unngå med pinglete stativer. Sjelden jeg gidder å ta meg bryet selv.

 

-M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...