Gå til innhold

Utsetting?


andré

Anbefalte innlegg

Hvordan har utsetting av ørret vært i vannene i Fet/Sørum i år i forhold til i fjor?

Ingen utsetting ennå. Det vet jeg for fisken kommer i fra meg  ;D Men, det er da nok med flott fisk i de vannene fra før. Som er langt mer interessant en den som blir satt ut i år. De setter like mye fisk hvert år.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Var en tur på Abbortjern i dag. Mye fjærmygg, faktisk veldig mye, men ikke tegn til liv. Ikke så mye som et vak. Kl 14 hev jeg meg i bilen og kjørte til Bjørkelangen. Der var det mer fart. Pen fisk som vaket jevnt, men utenfor min rekkevidde. Nestegang tar jeg med bellyboat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Nestegang tar jeg med bellyboat :)

 

Vel, dersom det er første turen med bellyen i år, så anbefaler jeg at du gjør som meg, ta en testpumping før turen.. Jeg pumpet min i går kveld, med tanke på at den kunne brukes i dag. Etter 10-15 minutter stille uten press sprakk "ballongen" i sveisingen ( ikke mer enn normalt pumpet), ble litt "kald" nedover ryggen med tanke på hva som kunne vært konsekvensen (2 år gammel).

 

Morten

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har utsetting av ørret vært i vannene i Fet/Sørum i år i forhold til i fjor?

Ingen utsetting ennå. Det vet jeg for fisken kommer i fra meg  ;D Men, det er da nok med flott fisk i de vannene fra før. Som er langt mer interessant en den som blir satt ut i år. De setter like mye fisk hvert år.

 

Traff en kar på vei ned fra vannet som mente vannet ble fisket tomt i fjor(!). Nå kunne det jo se slik ut da jeg var der, men jeg tviler på at det stemmer. Men det er kanskje ikke så ideelt at det tropper opp en haug med folk dagen etter at fisken slippes ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Nestegang tar jeg med bellyboat :)

 

Vel, dersom det er første turen med bellyen i år, så anbefaler jeg at du gjør som meg, ta en testpumping før turen.. Jeg pumpet min i går kveld, med tanke på at den kunne brukes i dag. Etter 10-15 minutter stille uten press sprakk "ballongen" i sveisingen ( ikke mer enn normalt pumpet), ble litt "kald" nedover ryggen med tanke på hva som kunne vært konsekvensen (2 år gammel).

 

Morten

 

 

 

Høres ikke bra ut. Jeg har faktisk ikke belly boat, men en oppblåsbar liten sak, en båt av merke sevylor, som funker ganske bra. Laget for fiske og tåler en støyt. Veier kun 1,5 kg. Trives svært dårlig ute i vannet med vadebukse. Hadde en "nær døden" opplevelse i Hemsila for noen år siden, da jeg vadet over ei stri renne og ikke fant "stien" tilbake igjen. Ble en del vann ned i buksa på veien tilbake og strømmen dro bra i min tunge kropp. Ikke særlig smart, men det satt en støkk i meg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Det at noen av vannene i Fet/Sørum er fisket tomme, er vel å legge på en del ja.

Vi har generellt satt ut det samme antall fisk hvert år.

Vi tror vel vi ligger greit ann, både med størrelse og antall.

 

Rapporteres om hyppige besøk rett etter man har satt ut fisk.

Selv skjønner jeg ikke morroa med å regelrett "plukke" opp fisk.

I såfall setter vi ikke ut nok fisk, og det vil vi aldri klare å gjøre.

 

Hvis alle respekter fangstbegrensning på 3 ørret pr fisker pr. døgn,

eller slipper ut det man ikke trenger, ville vi alle få en bedre fiskeopplevelse.

 

Så, ræva opp fra sofaen, løp og kjøp fiskekort!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...