Gå til innhold

Vulgatafiske i Langtbortevekkvannet.....


Heincken

Anbefalte innlegg

Langbortivekkvannet

 

29. mai 2007

   

 

...alle bildene er tatt med mobilkamera, så derfor kvaliteten

 

 

Vulgata10.jpg

 

Etter flere innlegg i diverse forum på nett om at Emphemera Vulgataen hadde satt i gang klekkingen her på Østlandet, måtte jeg bare..

 

Vulgata5.jpg

 

Fra å jobbe på Draka Norsk Kabel og selge høyspentkabler, gikk turen dirrekte til Langtbortivekkvannet som ligger rett i nærheten av Glomma.... Ikke lett å la vær å forsøke når man leser om hva andre observerer.

 

Vulgata9.jpg

 

Det var nok i startfasen denne klekkingen og ikke de helt store fiskene som vaket. En og annen ørret hadde fått dette med seg, og et og annet tyngre vak var det jo å se. Ble ikke de helt store denne kvelden, men det er jo bare starten på noe stort og morsomt.

 

Vulgata4.jpg

 

Vulgata7.jpgVulgata2.jpg

 

Noe som helt klart hadde innvirkning på klekkingen var temperaturen i kveld. 10 grader gjorde sitt tror jeg, for Vulgataene var ikke særlig kvikke. Fikk plassert en vakker utgave på korken, slik at mine imitasjoner fikk møte "a real one"

 

Vulgata6.jpg

En kjapp tur og en hyggelig start på en artige periode. Vet ikke helt hva jeg skal si om disse STORE dyrene, men i veien var de.....

Lurer på hva jeg skal i morgen?  Fiske???  JA!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Nok en glimmrende rapport. ;D

Jeg tar gjerne imot flere jeg ;D

Synes bildene blir bra med tanke på at det er mobilkamera, og at du lager en fin stemning i rapportene dine.

 

Stå på!

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;DHehe, mobikameraet er en Nokia N73 og har Carl Zeiss optikk med 3,2 m.pix!

fungerer greit i dagslys, men som med alle alle andre fotoapperat, er det ømfientlig i mørke omgivelser. Holder en STOOOR knapp på Nikon D200 og de 2 objektivene jeg har....

...og flere rapporten/turfortellinger kommer(om det ikke bare blir bryllup, det klekker jo insekter... :o

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte rapporter Heiko, har vært innom sidene dine flere ganger tidligere for en oppdatering. Fisker i samme omeråde vi, det vannet der har jeg vært i flere ganger, dog aldri opplevd stor fisk der. Men fiskeglede måles heller ikke alltid i stor fisk, det vet da vi som fisker i vestfold/telemark(buskerud) traktene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...