Gå til innhold

Digitalkamera


Tore C.

Anbefalte innlegg

Lite tips, sånn på sidelinja:

Som Endre S nevnte: Tenk på praktisk bruk! Har i alle år hengt meg opp i Canon og Nikon speilrefleks(Vi prater analogt), m tilhørende objektiver. Når jeg nå skulle gå over til digitalt, gikk jeg å sikla på fks Eos i de grommeste klassene. Men så var det bare det at jeg "kom til" å handle et nesten nytt Casio Qv 5700, sånn til Damen og sånn. Kompakt, 5mpix, god lysstyrke(1:2.0-2.5,-dæng!, matcher jo Nikkor,85fast!!), canon-obj. -Resultat: Alltid med! I lomma på mc-tur, i hanskerommet på bilen, i jakka/vesten på fiske. Et tilsvarende får du til rundt 3-4 lapper på fks. Foto.No,bruktmarked. -Et must å et sånn, gjerne i tillegg til -fantastgreiene!! Sørg bare for at det sitter bra objektiv på!!!(og stooort minnekort!)

PST: Noen som vil kjøpe STRØKENT Canon Eos RT, m 3 bra linser??-Billig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det finnes en mengde fantastiske kameraer, men jeg mener at et kamera som er lite og hendig er å foretrekke framfor et som er stort og klumpete.

Hvis en pløyer gjennom diverse tester av digitalkameraer er jeg sikker på at det går an å finne et stillbildekamera som tar gode nærbilder.

Det hadde vel vært en fordel hvis kameraet hadde fått plass i fiskevesten/-jakka?

Et Canon 300D ville ihvertfall ikke fått plass i min vest ;) ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fortelle at et Nikon 4300 passer perfekt inn i kamerafuteralet i tykk neopren, med "vanntett" lukkemekanisme, skulderreim og beltefeste (fra Guideline), til mellom 50 og 100 kroner på Jestig sport......

 

Nå er jeg ikke lenger redd for å tryne i vannet, eller regn, når jeg er ute å fisker.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...