Gå til innhold

Tips til kompaktkamera.....


Akersen

Anbefalte innlegg

Heisann...

Har sett at det er mange dyktige fotografer her inne, hvorav sikkert de fleste bruker speilrefleks. Håper dog noen har noen erfaring med kompaktkameraer..

 

Jeg har i planene å kjøpe et kompaktkamera til ferie- og fiskebilder  :)

Er det noen kanskje har noen tips på kamera, tenkte i prisklassen 2000+/-.

Har så og si null erfaring på dette området, så tips mottas med takk!! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørreten

Hei

Jeg har et Nikon Coolpix L3, og er ingen erfaren fotograf, men synes hvertfall det kameraet gjør jobben sin veldig bra. Flere bra programmer på det, bl.a. makro, sport(kort lukkertid), osv. Kan til og med ta korte filmsnutter med det og da også med lyd.

Enkelt i bruk etter min mening. Anbefales!  :)

Lykke til med evt. kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Sneis

Hei Akersen

 

Jeg bruker Pentax optio w30 (alle bildene i denne tråden, http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=5205.0, er tatt med dette kamera.

 

Nærgrense på 1 cm

Vanntatt ned til 3 meter

ISO inntil 3200

Meget robust

 

Pris: ca 3000 ( så litt over det du hadde tenkt deg)

 

Er UTROLIG fornøyd med detta kamera  (Takk igjen Fin(n) og Tore med flere  :D )

 

Litt om kamera http://www.digit.no/wip4/detail.epl?id=129037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har det kommet en ny Olympus, 770 SW tror jeg den heter. Fåes for 3000.- Vanntett til 10m og vistnok ganske støtsikker. Har veldig lyst på en slik selv...

Kom ganske greit ut i en test i et fotoblad tidligere ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Akersen

 

Jeg bruker Pentax optio w30 (alle bildene i denne tråden, http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=5205.0, er tatt med dette kamera.

 

Nærgrense på 1 cm

Vanntatt ned til 3 meter

ISO inntil 3200

Meget robust

 

Pris: ca 3000 ( så litt over det du hadde tenkt deg)

 

Er UTROLIG fornøyd med detta kamera  (Takk igjen Fin(n) og Tore med flere  :D )

 

Litt om kamera http://www.digit.no/wip4/detail.epl?id=129037

 

Takker for Tips Kenneth, skal ta med kamerat i betrakningen når valget skal tas!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fujifilm´s F30, F31 eller F40 är alla mycket bra val av kompaktkamera

Jag har inte testat en bättre kamera än F30

Superkamera till foto i sämre ljus

 

Kristian

 

Er F30 det som vant noen tester nylig, med ISO 3200 etc...?

 

Tror det stemmer ganske bra det Flemming...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Jeg vil på det sterkeste anbefale Panasonic (Leica linse). Selv har jeg et FX01 som jeg er svært fornøyd med. Det tåler utrolig nok også en del vannsprut selv om det ikke står noe om det i UG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt pentax sine Wp (waterproof) kamera før, 3 modeller jeg har vært borti, der alle har vært knallgode, med 1 cm nærgrense og null problem med å ta de under vann for fotografering eller filming av fisk før og etter hoving. Nå i uken var jeg på tur med en kamerat som hadde et olympus 720 SW (shock & water resistant) kamera, dette også var jeg svært imponert over. Jeg har selv ødelagt flere kamera i vann og regn, så vet nytten av et vanntett kamera, for stor fisk tar man gjerne i drittvær..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wp (waterproof) kamera

Waterproof is teh stikkord. Det BØR jeg få meg. Har drukna mitt tredje kompaktkamera og jeg vet ikke hvor mange mobiltelefoner.

 

Skulle ikke du kjøpe deg sånn som jeg har da Akersen? Eller var det bare fyllevrøvl? drunk.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wp (waterproof) kamera

Waterproof is teh stikkord. Det BØR jeg få meg. Har drukna mitt tredje kompaktkamera og jeg vet ikke hvor mange mobiltelefoner.

 

Skulle ikke du kjøpe deg sånn som jeg har da Akersen? Eller var det bare fyllevrøvl? drunk.gif

 

Fyllevrøvl er alltid moro!

Ricoh diskusjonen var vel bare et av flere valg..

Waterproof hadde ikke vært dumt, noe som bør bli et minstekrav i mobil og kameraverden din Øyvind T :D

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har no hatt ett olympus mju 770 en stund, og er meget godt fornøyd med det.

Vanntett ned til 10m, noe jeg ikke har testet, men under vann har det vært.

Tåler fall fra 1,5m og press på 100kg, det er noe som jeg ikke har prøvd ut.

Men håper det tåler litt juling, det er lett for att det får litt hard medfart når en er ute på tur og blir ivrig.  :rolleyes:

Fann det på nett for ca.2800 + minnebrikke ca 200

 

 

[attach=1]

post-572-13949850062745_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Da falt valget på FujiFilm FinePix F31fd, bildekvalitet vant valget... Så nå er det bare å vente i spenning på posten ;D

 

Da tror jeg du har gjort et meget godt valg. Selv har jeg netopp fått f 30 etter å ha brukt meget lang tid på å bestemme meg. Har tatt noen prøvebilder både inne og ute og jeg er allerede strålende fornøyd. Bildekvaliteten til fujifilm er pr dags dato blant de aller aller beste når det gjelder kompaktkamera.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da falt valget på FujiFilm FinePix F31fd, bildekvalitet vant valget... Så nå er det bare å vente i spenning på posten ;D

 

Da tror jeg du har gjort et meget godt valg. Selv har jeg netopp fått f 30 etter å ha brukt meget lang tid på å bestemme meg. Har tatt noen prøvebilder både inne og ute og jeg er allerede strålende fornøyd. Bildekvaliteten til fujifilm er pr dags dato blant de aller aller beste når det gjelder kompaktkamera.

 

Terje!

 

Godt å høre :)

Er jo ikke store forskjellen mellom F30 og F31, så dette blir spennende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...