Gå til innhold

Vrads Put`n´take


steffn

Anbefalte innlegg

Put & Take er et kjempe artig konsept, eiern av vannet slipper ut både mange 2 og 3 kilos ørret noen ganger i uka.

i Vrads utenfor Silkeborg er det fint å fluefiske, har ikke gjort det der p.g.a. jeg begynte å fiske med flue på mandag. bare sende pm hvis du lurer på noe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest nicolaj brekke

Vist du er litt usikker på hvordan en regnbue ser ut, så er det de fiskene som er frosset hele i frysedisken på Rimi, uten finner og spord  :D

 

Og hvis du får en på kroken konker den ut en hvilken som helst vill brunørret;) Brunørret har dog en høyere verdi enn regnbueørret for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

hehe, nei vi hater dem ikke for at de er feite, dersom du ser nøye på bilde så legger du merke til at fisken ikke har en hale og at gjellelokkene er filt bort dette er kjennetegnene til oppdretsfisk og de vil vi absolutt ikke ha svømmende rundt i norske fjorder.

 

Regnbue ørret hører ikke hjemme i norsk fauna og mesteparten av regnbuene vi har i norge er resultatet av mislykede oppdretsanlegg, de er veldig utsatt for sykdomer og har spred fiskesykdommer i mange vasdrag rundt om i verden.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, nei vi hater dem ikke for at de er feite, dersom du ser nøye på bilde så legger du merke til at fisken ikke har en hale og at gjellelokkene er filt bort dette er kjennetegnene til oppdretsfisk og de vil vi absolutt ikke ha svømmende rundt i norske fjorder.

 

Regnbue ørret hører ikke hjemme i norsk fauna og mesteparten av regnbuene vi har i norge er resultatet av mislykede oppdretsanlegg, de er veldig utsatt for sykdomer og har spred fiskesykdommer i mange vasdrag rundt om i verden.

 

 

 

åja, litt synd egentlig, det er jo store fisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Har en viss følelse av at det er sør vestlendinger som liker denne fisken minst :) Og Nico....Jeg og deg kommer til å ha mangen innlegg ang denne fisken i fremtiden :):) Dine med positiv vinkling, og mine med degative :):)

Men vi ha da det morro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...