Gå til innhold

Elver og vann Oslo/Bærum


Juhani

Anbefalte innlegg

Kunne tenkt meg en tur i Sandvikselva - noen tips om hvor?

 

Det er noen få steder jeg syns utmerker seg, men det er litt vanskelig å gi skriftlig veibeskrivelse. Ring meg heller LarsErikM når du drar så kan jeg forklare. Sender deg nummeret mitt på pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd litt i Sandvikselva i fjor og i år. Etter hva jeg har skjønt er det veldig sen oppgang av fisk der. Har sett noe i år, og noe av fisken som er i elva er å se ved lakse trappa i Skui.

Vært å sett på de noen ganger, og det står en 5-6 sjøørreter fra 0.5 til 1.5 kg der. Artig å se de på så grunt og klart vann.

Men ikke lov å fiske der da.  ;)

 

Litt synd å si det, men et skikkelig regnskyld som får elva til å stige vil nok trigge fisken til å gå opp. Like greit å vente til da.

Ellers er jo elva lett tilgjengelig, med vei langs store deler. Fine kulper fra Sanvika og oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Jeg fisker storsett i Romerikåsen, veldig fint her. Det er dessverre ikke noen elver her men mange fine vann.

Ta deg en tur hit  ;)

ingen elver? hva med leira. vorma, gjermåa, hurdalselva,risa ,steinelva etc ?

Risa tror jeg ble stengt tidligere i år pga utslipp av et eller annet.En kompis av meg sto og fisket der da det plutselig kom flytende en del fine fisker med buken opp. :(Mener det ble sagt at elva skulle stenges for året da...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...