Gå til innhold

Rapport fra Rena i helga 18-20/6


Anbefalte innlegg

Var i Rena og fisket i helga, og hadde håpet på klekkinger og steady vakende ørret. Fredagen var helt død med svært få vak. Lørdagen kom regnet og det klekte døgnfluer av for meg ukjent art. Vakingen tiltok, men det tok aldri helt av.

Søndagen var litt lik fredagen med minimal vaking. Gikk langs bredden med polaroidbriller og fikk et hyggelig syn da jeg så en stor ørret helt inne ved bredden. Forsøkt å posisjonere meg nedstrøms, men tror jeg klarte å skremme den i det grunne vannet :(

 

Mine kompiser var ikke så fiskevandt og de syntes det var så kjedelig med regn og dårlig bett at de ville hjem, noe jeg syntes var dumt etter å ha sett flere fine ørreter som stod tett ved land.....

 

En ting er sikkert, jeg skal definitivt tilbake og da med god tid til å lure storingene!

 

Andre som har vært ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dette som er Renaelva i et nøtteskall! Og det er derfor jeg liker denne elva veldig godt. Stor og veldig var fisk er jo dødskult å fiske på...

Min erfaring er at fiske er best mellom 2200-02:00. Da går det mye fisk inn til land. Kan bare gå ned til elva og spotte ut fisk oppover og nedover.

 

Fisken er også meget selektiv, og tar kun det som klekker der og da.

Et tips er å kaste på fisk oppstrøms (som jeg ser du har gjort). Begynn med korte kast. Øk med ca. 50 cm. for hvert kast. Hvis du skjønner at fisken ikke tar, så er det bare å bytte flue! Vent så i 10-15 min. så skal du se den vaker igjen!

 

Et godt grunnarbeid gir (nesten) alltid fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...