Gå til innhold

vANNSTAND I GUDBRANDALSLÅGEN


Magne Fjellstad

Anbefalte innlegg

Jeg så  her forleden at det var en som spurte om vannstand i gudbrandsdalslågen. I går, 22.08.07 kjørte jeg vestsia av lågen fra utløpet til Mjøsa og opp til Hunderfossen, derfra videre til Ringebu.

 

Mitt intrykk av vannstand var at den var høy, uten at jeg er noen sikker kilde. Legger ved noen bilder jeg tok veddemningen så en ser hvordan mengden av vann var der. Dessuten stoppet jeg ved Åttekanten  på Fåvang, og der gikk vannet inn i den lille undergangen under E-6. Dette vil gi en bedre pekepinn på hvordan vannstanden var.

 

Magne Fjellstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannstanden i G-lågen har faktisk gått en del ned de siste 2-3 dagene. men er ikke på langt nær optimal, som du antyder. Kjørte tur-retur Lillehammer i går efta/kveld jeg også, og observerte 2 fiskere ved jernbanebrua nedenfor Hunderfossen, samt en familie ved Tretten (gapahuken på vestsida). På denne tida av året, og med den fine kvelden som var i går, pleier det å være noen som prøver seg ved Tretten, om ikke annet.

Kan opplyse at jeg nesten ikke har fisket i lågen denne sesongen, av ovennevnte grunn. Noe som hører til skjeldenhetene, etter at jeg flyttet hit for 7 år siden.  :( Bedrøvelig sesong !!

Jeg har min preferanse litt sør for Elstad camping (Ringebu), på når vannstanden er bra om høsten. "Når du kommer tørrskodd ut på sandbanken rett overfor rastepalassen"

 

 

Per Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
×
×
  • Opprett ny...