Gå til innhold

Marc Petitjean (bestilling av CDC)


Pål H

Anbefalte innlegg

Hei, noen som veit hvordan fjæra til Marc Petitjean er? God kvalitet?

Var på deres side og onlinebutikken virket ganske grei. Men hvordan forholder man seg til Expiration date opplysningene på bankkortet? Belastes kortet på den datoen man skriver inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marc Petijean er vel den som leverer de beste CDC fjærene (om du bestiller den beste kvaliteten da). Utvalget er det ikke noe å si på, men leveringstiden har jeg opplevd som lang.

 

Expiration Date gjenspeiler gyldighetsdatoen for kortet ditt (når kortet utløper). Vanligvis faktureres Visa ved leveranse.

 

Cabelas får pepper for dårlig service. Skal du bestille fra utlandet velger du www.lakelandflytying.com som antakelig har det beste utvalget i binderutstyr og den beste leveringstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pål H,

Hei, noen som veit hvordan fjæra til Marc Petitjean er? God kvalitet?

 

Hei Pål!

 

Jeg har brukt Marc sine produkter en god stund det jeg sitter igjen med av erfaringer er følgende:

 

-Fargede fjær er ofte store og "pjuskete" og egner seg best til å surre kropper og klippe av fibre til spinning av hackle/dubbing. Eller du kan nappe av bunter med fibre å binde dem inn som vinger.

 

-Naturfargede: Beige/brun og Dark (black) er mer egnet som vingemateriale på

f.eks døgnfluer og vårfluer. Mindre fjær, mer fibere og tynnere stammer enn de fargede. Med andre ord mest allround.

 

Skal du ha vinger til f.eks døgnfluer no hackles eller parachutes er det nesten like greit å kjøpe seg en pose eller to med hyperselected til det. Marc hadde hyperselected på websiden hans før, jeg ser at det er fjernet nå.

Giorgio Bennechi har helt supre selected fjær med 50 stk. pr. pose, det holder til 25 døgnfluer. Jeg har brukt slike i et par år nå og blitt fullstendig hekta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' noen som veit hvordan fjæra til Marc Petitjean er? God kvalitet?

Var på deres side og onlinebutikken virket ganske grei. Men hvordan forholder man seg til Expiration date opplysningene på bankkortet? Belastes kortet på den datoen man skriver inn?[/quote']

 

Går ut fra du bruker Visa eller Mastercard: Expiration date er utløpsdatoen til kortet, og har ikke noe med når kjøpet belastes, tror jeg (ganske sikker) :D

 

Et tips: Nordisk fiskeutstyr har CdC av veldig god kvalitet. Tror de får CdC-en fra en fransk oppdretter. Hvis jeg ikke husker feil, koster 1 gram 69 kroner. Dette ble litt reklame (uten at jeg får betalt for å si det).

 

Fluefiskerhilsen fra SRS :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rams,

Marc Petijean er vel den som leverer de beste CDC fjærene (om du bestiller den beste kvaliteten da). Utvalget er det ikke noe å si på, men leveringstiden har jeg opplevd som lang.

 

Jeg ser at det er kun 1 og 5 grams poser hos Marc nå (www.petitjean.com). Og kvaliteten på de er det ikke noe forskjell på. Kvalitetsforskjeller ligger i farger ikke i pris.

 

Den er som man kan forvente av en bulkpose: Ymse! Men det er forskjeller på posene uten at det koster mer eller er gradert annerledes. Jeg har flere ganger stått i butikken og sett på innholdet i posene og det varierer! At Marc har lang leveringstid er en allmen oppfattning. Til og med butikker klager på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pål H' date='

Hei, noen som veit hvordan fjæra til Marc Petitjean er? God kvalitet?

[/quote']

 

Giorgio Bennechi har helt supre selected fjær med 50 stk. pr. pose, det holder til 25 døgnfluer. Jeg har brukt slike i et par år nå og blitt fullstendig hekta!

 

Får jeg bestilt Giorgio Bennechi selected fjær på nettet? Hvor kan jeg få tak i disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fjer man får fra marc Petitjean, er lange, de er ikke fra and men fra svane, bare for at forklare de lange fjer, fantastisk kvallitet.

 

Loke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...