Gå til innhold

Bitte små vak


GnomiS

Anbefalte innlegg

Jeg har hytte på 800 meter i Valdres. Hver kveld gjennom hele sommere blir et vann i nærheten fult av ørsmåe vak. Jeg har ikke peiling på hva fisken vaker på. Har prøvd alt av små fluer i flueboksen uten hell. Noen som har noen ideer på hva fisken vaker på? Er også sik i vannet. Kan det være den som vaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakene er stort sett over hele vannet bortsett fra inne ved land. vannet heter Hølervannet og ligger på 800 m.o.h mitt mellom Bagn og Nesbyen. Når jeg har vært utpå vannet i båt når det vaker, så har jeg ikke lagt merke til noen insekter på vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakene er stort sett over hele vannet bortsett fra inne ved land. vannet heter Hølervannet og ligger på 800 m.o.h mitt mellom Bagn og Nesbyen. Når jeg har vært utpå vannet i båt når det vaker' date=' så har jeg ikke lagt merke til noen insekter på vannet.[/quote']

 

Høres ut som sik i alle fall. De beiter ofte på små insekter som henger i vannfilmen.

Hvis så er tilfellet, så kan du prøve med ørsmå myggpupper og gjøre sent tilslag. Siken har ikke tenner, og kan være litt vrien å få til å henge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...