Gå til innhold

Handle fra statene


andré

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med å handle fluefiskeutstyr fra statene? Har kjøpt en del fotoutstyr derfra tidligere og det har gått ganske bra. Fant denne siden: http://www.cabelas.com/cabelas/en/templates/category/category.jsp?id=cat20431&cmCat=MainCatcat20431&navAction=jump&cm_re=store*left*cat20431

 

Mye bra utstyr til veldig gode priser, men så kommer vel moms og frakt og spiser opp mye av gevinsten  ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

              Hei::::::::::::: Det og handle fra statene er ikke noe problem, jeg har handlet en del fiskeutstyr  og mye skiutstyr fra USA. Du får en fastsatt frakt ,men du må huske toll og moms her hjemme. Send en mail til butikken du har tenkt til og handle fra og spør om de kan sette ned verdien på pakken (dette er noe de skriver utenpå,den blir ikke åpnet av tollen her)Dette har jeg gjort flere ganger og de fleste er veldig greie.Det er verre hvis du handler fra EU de gjør aldri dette.   

 

  Så bare sett igang og kjøp................................Det kommer litt an på hva du skal ha, det er ikke alt du tjener på

  Husk at de norske butikkene skal overleve. Jeg har stort sett kjøp ting som er litt vriene og få tak i her ..

 

        Mvh Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei  :)

Har handlet fra statene flere ganger, og mest fra cabelas når det gjelder jakt og fiskeutstyr. Servicen der er helt upåklagelig og det kan være mye penger å spare på det meste. Siste handel for min del var et byggesett på ei 4 delt 9 fot kl 4. Gloomis GLX. Kostet meg 3100,- ferdig fortollet og da hadde jeg tatt med et ekstra snellefeste som jeg syntes var penere en det originale grafittfestet. Det er langt under halv pris av her hjemme.  :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør man det med frakt? UPS og andre transportbyråer er veldig dyre, og US Postal Service er ikke helt til å stole på forstår jeg. Har mailet litt med Steffen Brothers om dette i forbindelse med at jeg vurderer å kjøpe en stang.

 

Hvor mye må jeg regne i tillegg på en stang til ca 3.000 når det gjelder frakt, toll og avgifter?

 

 

JB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

US Postal Service er ikke helt til å stole på forstår jeg.

 

 

Jeg har brukt USPS en rekke ganger og alltid fått varene veldig raskt og uten problemer. Bodde en periode i Australia og pga gunstige regler ang. hvor mye man kunne importere skattefritt ble det en del kjøp av både fiske- og fotoutstyr fra USA. Med USPS/Australia Post hadde jeg alltid varene innen 5 dager fra bestilling...levert på døra! Rekorden var 2 1/2 dag fra New York til Australias østkyst. Det synes jeg er bra. Har opplevd flere ganger tregere service med Posten...bl.a en pakke fra Hamar til Østfold, en tur på ca 18 mil, tok 6 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å forutsi akkurat hva ei stang til 3000kr vil ende på ! Det kommer litt an på hvilken frakt-metode du velger også ! Men mva på 25% må jo alltid påberegnes !

Med dagens dollar-kurs vil man ofte havne på omtrent halvparten av hva man evt måtte betalt for tilsvarende vare her i landet, og det er mer enn god nok grunn for meg til å handle fra usa  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at jeg stort sett får det jeg trenger av fluefiskeutstyr her i landet til brukbare priser. Dessuten liker jeg å se og prøve det jeg kjøper. Dro derfor bare innom tilbudssiden til Cabelas og kjøpte meg et billig telt og noen sandaler. Var 70% rabatt, og når man i tilegg tenker på at normal pris ligger omtrent 50% under norske priser blir det jo ganske billig :o)

 

Teltet jeg kjøpte kostet meg under 400kr. I Norge koster det over tusenlappen mer ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...