Gå til innhold

blåtjern- losbymarka


steffn

Anbefalte innlegg

jeg har lyst til å fortelle om min fisketur til Blåtjern i dag, fordi  jeg lider av store fritids problemer på kvelden ;)

 

To av vennene mine kom på sykkel til meg i dag ca. klokken 11. Vi syklet gjennom skogen så langt inn mot vannet som det var mulig, før vi satte fra oss syklene og gikk noen kilometer mot vannet vi aldri hadde vært ved før :D :D Da vi endelig kunne se vannet ble vi overlykkelige (en liten overdrivelse) ;D først fant vi et sted vi kunne sette fra oss sekkene og utstyret, så rigga vi stengene. Og når jeg skulle knyte flua på fortommen og stramme til, "hycht" og der satt maurimitasjonen så dypt og langt inn i fingern det var mulig :'( blodet fossa, mens jeg funderte på hvordan jeg skulle dra ut flua :rolleyes: men når kompissen min kom med tang og sa "jeg skal dra den ut jeg...", "NEI!, jeg gjør det selv" svarte jeg brått og redd (stoler ikke på noen) ;). bare dro flua rett ut, merka forbausende nok ingenting ??? jaja, nok med det. vi kasta litt ut og sveiva inn. Ikke noe tegn til at fisken hadde lagt merke til flua, selvom vi så mye vak. Nesten ingen insekter som fløy over vannet, bare et par øyenstikkere. :-\ jeg satt på en stankelbein og kasta ut og satte meg ned i myra :D og venta på at fisken skulle ta flue, jeg rykka litt i flua regelmessig. Plutselig hopper en (jeg tipper på rundt 400g) ørret over flua mi ;D desverre tok den ikke flua >:( lot flua ligge litt til, men ikke noe tegn til en eneste fisk. :( Gutta og jeg satt oss ned og spiste matpakkene våres, mens vi så ørretene vake rundt oss :-\ da vi hadde spist, pakket vi utstyret vårt og gikk til en annen del av vannet (fordi vi møtte noen som hadde sett MASSSE fisk der, og fanget masse), i håp om å fange en fisk før vi dro. Å gå gjennom en såppas kronglete vei, med masse trær, busker og skrenter var ikke lett med stanga i en hånd og tuben i den andre. Vi fikk jo se sinnsykt masse ørretvak der, men fanget ikke noe :( :( :( Gutta ble så lei, jeg var den eneste som ville være igjen (men P.G.A. vi hadde låst syklene sammen) måtte jeg også dra :'( :'( Jeg som også hadde håpet på å fange min første fisk på flue :rolleyes: vi gikk de 2-3killometerne det var til syklene og syklet hjem, mens jeg tenkte på hva vi egentlig kunne fått hvis vi hadde vært litt lengre ???

 

Resultat: et dypt kutt i en finger, mange vak, mange drømmer og 3 passe slitene gutter ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Sneis

Synes det hørtes ut som om dere hadde en fin dag ved vannet jeg. Når en har gode venner, mat/kaffe, fin natur og fisken vaker er det ikke alltid så farlig om det blir noen fisk eller ikke. Din første fisk på flue kommer, bare vent å se  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Slike fisketurer som du nå beskrev kommer du til å få mange av, kanskje ikke det med kroken i vingeren, for heretter klemmer du bare ned mothakeren med ei tang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike fisketurer som du nå beskrev kommer du til å få mange av, kanskje ikke det med kroken i vingeren, for heretter klemmer du bare ned mothakeren med ei tang!

sitter fisken fast da? ???

men jeg klarer meg med sånne fisketurer, jeg liker å fiske selvom jeg ikke får noe. få fisk er jo en liten bonus på arbeidet syns jeg:D selvom å få fisk er jo det aller morsomste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker den første fisken jeg tok på flue som det var i går. Det var noe av det lykkeligste øyeblikket i mitt liv! En tørr Coachman krok 12 tok i elva Grana i trøndelag. En nydelig elvmed kroker og loner. Nå er den selvfølgelig regulert!!

 

Stå på outover høsten nå. Det er kun et fåtall av fisken som gyter, og fisken kan faktisk være lettere å lure helt ut i oktober. Sørg for å ha palmermyggen klar etterhvert. Dessuten er det alltid slik at når du først tar en, oppleber du ketchupeffekten. Alt blir så utrolig mye lettere etterpå.

 

En liten advarsel til slutt. Skulle du være så heldig å lykkes i løpet av høsten, går du sansynligvis inn i den svarteste vinterne i ditt liv. Du får nemlig så inn i granskauen lyst til å fiske mer etterpå... Men slik er det. Ikke det værste å bli avhengig av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker den første fisken jeg tok på flue som det var i går. Det var noe av det lykkeligste øyeblikket i mitt liv! En tørr Coachman krok 12 tok i elva Grana i trøndelag. En nydelig elvmed kroker og loner. Nå er den selvfølgelig regulert!!

 

Stå på outover høsten nå. Det er kun et fåtall av fisken som gyter, og fisken kan faktisk være lettere å lure helt ut i oktober. Sørg for å ha palmermyggen klar etterhvert. Dessuten er det alltid slik at når du først tar en, oppleber du ketchupeffekten. Alt blir så utrolig mye lettere etterpå.

 

En liten advarsel til slutt. Skulle du være så heldig å lykkes i løpet av høsten, går du sansynligvis inn i den svarteste vinterne i ditt liv. Du får nemlig så inn i granskauen lyst til å fiske mer etterpå... Men slik er det. Ikke det værste å bli avhengig av.

jeg ble overlykkelig når fisken hoppa over flua :D skal begynne å studere ofa kartbøken over vann i nærheten ;) jeg skal gjøre alt som står i min makt for å fange en fisk denne høsten ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...