Gå til innhold

danielsson nyhet:stenger


Toggi

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

Dette var virkelig en nyhet, det virker som om de skal produsere stengene i Øvre Kalix! Så gøy! Dersom noen har tenkt å kjøpe ny stang, vent på en Danielson :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hei

 

Som erklært kastenisse så kom jeg over denne linken:

 

http://www.danielssonflyrod.com/

 

Blir spennende å se åssen disse stengene både blir i utseende, aksjonsmessig og ikke minst pris.

Jeg venter hvertfall i spenning ;D

 

 

Kommer det ei stang fra Danielson som får navnet "Dry fly", så kjøper jeg den uansett aksjon.

Tenk hvilken kombinasjon med min "Dry fly" snelle.

 

Får gåsehud bare av tanken..... ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis stengene holder samme kvalitet som snellene må dette gå bra. Snellene selger jo som hakka møkk.

Bare i Hammerfest fikk vi et tyvetalls forh.bestillinger på LW eight/twelwe i år.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Dette blir iallefall veldig spennende. Jeg tror jeg vil legge ned noen flak i en slik stang, men de må være 100% laget i Sverige, gidder  ikke handle overprisa østenproduserte fluestenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir iallefall veldig spennende. Jeg tror jeg vil legge ned noen flak i en slik stang, men de må være 100% laget i Sverige, gidder  ikke handle overprisa østenproduserte fluestenger!

 

Jeg trodde de aller fleste stenger ble laget i Østen. En svensk laget stang er vel kansje like riktig som "godt norsk" kjøttproduktene. Jeg tar kansje helt feil om Danielsson siden han også lager snellene, som nevnt tidligere i tråden.

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Du har helt rett i at de fleste stengene blir laget i Østen, det er derfor dt er gledelig dersom noen her i Scandinavia begynner å rulle stenger sjøl. Det er forskjellen og det er jeg villig til å betale litt mere for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FlueJimFlue

Spiller ingen rolle det hvor de er produsert det er selve prosessen

og oppfølgingen av produktene som er viktig ...i dag er kontrollen extrem

da ingen vil miste anseelse!

 

 

 

Angående danielsson stenger er de noe tess?

hørt om dem men aldri prøvd dem selv hadde vært artig

med en gjennomgang med den også ;D

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett i at de fleste stengene blir laget i Østen, det er derfor dt er gledelig dersom noen her i Scandinavia begynner å rulle stenger sjøl. Det er forskjellen og det er jeg villig til å betale litt mere for!

 

Jeg synes dette er et litt spennende emne. Så derfor våger jeg å være litt kritisk.

 

Hvorfor er det en forskjell du er villig å betale for? Hva jeg mener er hva er forskjellenden på en stang produsert i kina og en produsert her i Norge. Det har under utallige diskusjoner vært nevt hvor lite "fint" det er å ta så godt betalt for noe som er produsert i østen. Er det fordi noen tjener masse penger enn om stangen med samme kvaliteter var produsert her og derfor siden vi ikke jobber to 2 kr timen vil koste mer å lage.

 

Sigve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Jeg skal forsøke meg på en påstand: Det er en håndfull produsenter som har utviklet de beste stengen vi kjenner. I Østen har man produsenter som lager stenger, de er veldig oppegående teknisk og kapable til å lage fine ting. Med en høy kvalitet og materialvalg. Stang utviklingen skjer for stor del i USA, det for de er stolte over egene produkter og har et stort hjemmemarked, stort nok for å dekke hjemmemarkedet + markedet ellers i verden. Det er de som har utviklet metodikken hvordan man skal bygge stengene. De har ekspr. med ulike taperinger på mandrillen, de har lagt veien åpen for de fleste andre, les de som kan lage utstyret billigere fordi de har en annen verdi på valutaen sin, fordi de ofte underbetale arbeidere, samt at de ennå kanskje har lov til å forurense under produksjonen, ja kanskje  også bruke andre lakktyper, etc,etc. Enhver kan kontakte en av produsentene og kjøpe inn stenger, bare du har penger og kan kjøpe nok. Det er ikke umulig at det kunne komme en stang på markedet som heter f.eks S.L.streamrod imbschl. Da har jeg kontaktet produsenten, sagt at  jeg vil ha en serie som minner om stråstengene eller klapperslangestengene eller lik de berømte .......brødrene lager. To håndsstengene skal minne om en eller annen .....is. Så tenker de seg en stund om, de spør kanskje om du vil ha prøveblanks,slik at man selv ekspimentere med ringplassering osv. Men det er sikkert ikke nødvendig, de har nøyaktige kopier av f.eks.stråstengene inne. På designerkontoret kan du velge snellefester, enbeinte ringer eller ordinære ringer. Hvilken farge vil du ha på tråden kan man selvsagt bestemme selv.

 

Om du har spesifikke ønsker kan du få det dekket og, litt softere topp,takk, litt bløtere bunn, ja de har det hele, man må bare ha et mål, vite hvordan ting skal funke. Forhåpentligvis har logoen blitt vakker, ikke for prangende og det er viktig at dekalen synes når man tar foto for Villmarksliv eller et av de andre bladene.

 

Joda, jeg skulle klart å få til de fine stengene jeg og, og jeg skulle gjøre det godt på dem dersom jeg hadde hatt markedet. Men det har jeg ikke for du må kjøpe mange stenger.

 

Men man har bare en etterligning av et stort arbeid som andre har gjort......Men vi skal takke dem for at vi kan på en billig måte å skaffe billige stenger på ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt forklart der, Staffan  ;)

 

Winston har en av de beste, kanskje DEN beste websiden av samtlige produsenter. Der kan du se litt om hvordan DE jobber: http://www.winstonrods.com/winston_channel.html

 

Så får man sammenligne med hvilke illusjoner man måtte ha rundt produsenter i Østen, og trekke egne konklusjoner.

 

Når det gjelder Danielsson stengene så er jeg veldig spent på hvordan oppbyggingen av disse blir. Utfra hva de sier så skal de gå en helt annen vei. Utrolig spennende, forhåpentligvis.

Men, hvis de får dette til så blir de den første "high-end" snelleprodusenten som også lager gode stenger. De andre som har forsøkt har hatt middels suksess. Nå kommer også Ross Reels med stenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Nå er det kommet stenger av gulrot www.justcast.com! Skal ha med meg en slik i sommer + en gulrotkake. Det synes jeg virkelig er spennende. Det å dyrke fluestenger, ja vi nærmer oss bambus!  Jeg hører hører de andre snakke, "an der med gulrotstanga veit du"! ;D ;D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste med gulrotstengene er at du får dem rimelig hvis de går over datostemplinga ;D

Meitestengene kan leveres med røtter slik at "rodpods" blir unødvendig.

 

Må jo også gå an å bruke i golfkøller.... Når dagen er omme puttes bare kølla i et hull. Dagen derpå er det bare å hente avleggere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...