Gå til innhold

Ælvfiske efter ørret næra Fredrikstad ?


SvenskeBerra

Anbefalte innlegg

Hej ny på forumet, ær svensk men bor stundtals i norge så jag skriver på SVORSK.

 

Som topicen lyder, jag ær intresserad av ælvfiske efter brunørret i fredrikstad med omnejd. Tar gærna snabba tips då fisket børjar vara slut nu eftersom lekperioden sætter in. Jag har tænkt fiska den hær helgen æven idag om jag får tid øver om någon ær sugen på fisking så ær det bara att følja med.

 

Jag ær från Piteå i nordsverige och har æntligen tagit med mig fluefiskeutstyret ner hit till østlandet.

 

Hoppas på svar och vægbeskrivningar och vart jag kan løsa kort. Jag bor på Gressvik i Fredrikstad.

 

Mvh Peter Berglund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :-)  Det er dessverre dårlig med muligheter for elvefiske etter brunørret her nede, jeg bor selv i Fredrikstad.  Du må nok regne med et par timers biltur for å finne noe slikt.  Rena er bra, men der er det stengt for sesongen nå.  Andre har sikkert tips for elver i Osloregionen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :-)  Det er dessverre dårlig med muligheter for elvefiske etter brunørret her nede, jeg bor selv i Fredrikstad.  Du må nok regne med et par timers biltur for å finne noe slikt.  Rena er bra, men der er det stengt for sesongen nå.  Andre har sikkert tips for elver i Osloregionen...

 

Ja læste att det var slutt i Rena nu, såg næsta alternativ Hemsila i hemsedal eller Nordmarka men ær icke det bara inplanterad fisk ?

 

Satt på google maps och fann en ælv i nærheten som hette Aaårdselva eller liknande med det kanske inte ær nå fisk i denna ? Någon som har erfarenhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Av edelfisk finnes det laks och havsøring der. Fredrikstads och østfold er uselt med hensyn til edelfisk i elver. Nesten alt fiske efter øring stenger i morgen. Da har du igjen harrfiske i Glomma.

 

Staffan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Det beste er å reise til Glomma ca nord for Elverun, 3 timer....Ta inn på Kvilecamping gå inn på www.renariver.com, velg camping, så velg overnatting, på kartan det finner du kvile kamping, klikk, så ser deu deres side!!! Det er det beste forslaget nå, så sent på sesongen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Sneis

Hei SvenskeBerra og velkommen hit  :D

 

Elvefiske i/inærheten av fredrikstad er det heller dårlig med

Er du derimot interresert i å fiske i stillevann etter ørret er det bare å kontakte meg på PM så skal du få noen tips.

 

Ellers så må jeg si meg enig i Staffan, ta en tur til glomma i/ved elverum for fiske i elv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...