Gå til innhold

Tur på sjøen


Gjest Henning

Anbefalte innlegg

Gjest Henning

Dette er ikke fluefiske, men tenkte jeg kunne legge ut litt alikevell.

Etter MANGEN måner uten sjøfiske, fant jeg og en kompis på at vi skulle fiske noen krabber etter gammelt. Dette er egentlig noe jeg er litt lei av, men det var faktisk kjekt. Så igår blåste vi støv av 15 teiner og to ruser og sette ut. Normalt sett skulle dette holde til en fin fangst. Rusene satte vi ut for å få et par torsker, og kanskje en hummer og to, men det er så ymse----enten klaffer det heller så klaffer det ikke. Teinene satte vi på en GOD krabbeplass, så vi regnet ikke med at det skulle være noe annet en krabbe der heller.

 

Det var faktisk DEILIG å ta seg en tur på sjøen igjen etter gammelt, og været var kanon.

 

Legger til noen bilder jeg tok med telefonen min slik at dere som ikke er vandt til sjø kan se hvordan det er her :D

 

Legger ut bilder i flere innlegg.

 

Kos dere :D

post-0-13949851711583_thumb.jpg

post-0-13949851712152_thumb.jpg

post-0-13949851712644_thumb.jpg

post-0-13949851713122_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Begynner med teinene.....Det ble en krabbe å to kan du si......dvs ca 80...på 15 teiner i et døgn, og det er ikke så gæli.

Så måtte jo Roberth selfølgelig pynte på skallen sin da :)

post-0-13949851713605_thumb.jpg

post-0-13949851713984_thumb.jpg

post-0-13949851714343_thumb.jpg

post-0-13949851714822_thumb.jpg

post-0-13949851715183_thumb.jpg

post-0-13949851715533_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Den siste rusa var det en halvfin torsk, og en pen hummer i..

 

Dette var en grei fangst, men det var VELDIG fint vær, og det gjorde godt på sjelen :)

 

Hummer å kanari:D

 

post-0-13949851719384_thumb.jpg

post-0-13949851720095_thumb.jpg

post-0-13949851720684_thumb.jpg

post-0-13949851721044_thumb.jpg

post-0-13949851721494_thumb.jpg

post-0-13949851721979_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Flotte bilder og fine fangster...men tørrfluepurist ??? Knappast  :)

 

R.Jørn.F

 

Hehe...Men fiskestang...jo. :D

Fiskestang brukes ikke i denne samenhengen, og dette er ikke fluefiske. :D

Hadde dette blitt utført med feks en slukstang....da hadde jeg kun vert tillskuer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott fangst, bare å kjøpe inn rikelig med tilbehør her! Minner meg om hummerfiske med fatter'n i gamle dager. Tunge tretegner som av og til dro seg ut på dypet og ble borte i høststormene. Men de fine dagene med flott fangst, ja det var koselig det.

 

Jeg har heller ingenting imot slukstang, har faktisk to stykker som en sjelden gang blir brukt i sjøen eller sammen med eldstesønn min i et vann på fjellet. Fiskeinteressen starter for mange her, og så kan den få slå rot og utvikle seg i helt avsindige retninger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Takker for tilbakemeldinger :D

Tingen er at dette her er jeg så vandt med at det er liksom blitt en selfølge. Han som var med på denne turen her ...Roberth, er fadder til sønnen min på snart 3. Sønnen min fikk 15 teiner til 1årsdagen sin :) Han fiska med teiner sommeren før han ble 2 :). Derfor blir det som å komme i himmelen for meg når jeg kommer til Rena og det er stor vakende ørret der. Her har det liksom blitt en selfølge med bra sjøfiske, for jeg har jo vokst opp 50 meter fra sjøen, og har jakta å fiske der i 20 år. Kanskje det er litt viktig å nyte det mann har nær seg. Folk snakker liksom om hummer å krabbe, og er helt ville når de kommer på ferie her, mens vi er vandt til å bare "hente". Husker en gan gfor 3 år siden jeg og Roberth var å sette 20 teiner fordi det kom noen naboer som ville ha krabbe. Vi tok med oss 2 av ungene i den familien når vi skulle trekke....Vi fikk 203 krabber på 20 teiner. Dette er rekorden, men det sier LITT om hvordan det er. Den ene naboen spurte meg å Roberth om vi fikk hummer idag. Da sa Roberth..."næææhh....bare en..det var ikke så bra idag"....Men 70-80 krebber, en fin torsk, en Breiflabb og en hummer på 15 teiner og to ruser som har stått ute i 1 døgn er vel egentlig ikke så verst. Men det er som sagt liksom en selfølge.

Når vi kom til rena den første kvelden i sommer, såg vi en harr som vaka ved kvarven. jeg og Rolf ble helt ville, og terje bare lo av oss :) Harren var vanlig for terje, men for meg og Rolf var det første gang vi såg harr, så da tok vi jo helt av.

En ting er iallefall sikkert, og det er at det er en utrolig fin start for fiskekarrieren vist en tar unger med på dette fra de er små. Her i nabolaget bruker 10-12 åringene sjarkene til fedrene når de skal ut å fiske. De har ja allerede da 5 års erfaring på sjøen i båt. Litt rart å tenke på, men slik blir det når en bor ved sjøen.

 

jeje...en fin tur var det iallefall:)........ps......JB....JEG har ikke slukstang :D;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...