Gå til innhold

bilder av din sjøørret!


joma

Anbefalte innlegg

  • Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

dristet meg til og legge ut en videosnutt,toggi er alias spielberg på denne,lover ikke noe mer av dette men får se den som lever :)

http://www.snutter.no/app/viewMovie.action?id=11986

denne lever absolutt i beste velgående,kanskje den beste utsettingen siden den var meget klar for gyting.(kjøring kun på snøret da noen har sveiva på høyre hånd og andre ikke klarer det :)

                                                                      (Parental warning,explisit lyrics)

                                                                                                       

 

 

 

 

 

 

 

Hei Anders

 

 

Kul snutt :) Elendig filming ja(meg), litt mye f.. ord. Fisken var rundt 1,3 kilo tipper jeg. Det var action ;)

Synes gjenutsettinga er konge. Catch & release på sitt aller vakreste! ;D Flott snutt Anders, beklager for en dårlig film

dag. 

 

Hilsen Spielberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Stolte på kameramann ;) Fisken var ikke blank, men utrolig sprek for det. Sier jo under opptak at: "det ekke no stress hvis jeg mister`n"

 

Med rekordår på antall i år så har vel skuldrene "mer" enn senket seg ;). Har man det i tankene så tror jeg man får mer fisk også. Man blir roligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gisle

 

Jeg har igrunn fått ekstreme mengder SØ iår, men snittet er det verre med ;) 2,7 kilo som størst.

Tipper snittet ligger på ca 500 gram, så stor hov trenger jeg ikke ;D

 

Knutefri hov fra Bil tema er genialt! Flere snutter kommer etterhvert, mulig en amatør-film.

Det ligger i planene fremover. Synes film er utrolig gøy! Særlig amatør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håver all min fisk selv. Føler jeg har mye mer kontroll da..

 

På mindre sjøørret og kraftig utstyr, så har fisken tapt så fort man har fått hodet over vann. Da er det bare å holde hodet godt oppe, så slipper man å bruke flere forsøk på å håve fisken... ;)

 

Gisle, fisk ser jo større ut på film når man bruker en liten bærumshåv da... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Uenig der Flemming, mange ganger gir det bedre kontroll med to som samarbeider pga glatt fjell og avstand til fisken.

 

I sjøen så har jeg best erfaring med å rygge mot land med fisken, i dette tilfellet gikk det ikke. Rett og slett fordi det gikk ikke stort an å rygge der.

 

Fisken som ble tatt på filmen var ca 900 gram pluss, kanskje kiloen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gisle

 

Jeg har igrunn fått ekstreme mengder SØ iår, men snittet er det verre med ;) 2,7 kilo som størst.

Tipper snittet ligger på ca 500 gram, så stor hov trenger jeg ikke ;D

 

Knutefri hov fra Bil tema er genialt! Flere snutter kommer etterhvert, mulig en amatør-film.

Det ligger i planene fremover. Synes film er utrolig gøy! Særlig amatør.

 

Jeg har registret de enorme mengdene med fisk du fanger Toggi. Har ikke vært i nærheten å oppleve slike fangster i Oslofjorden, noen gang, uansett størrelse. Det er tydelig at det må være mye SØ førende bekker og elver i dine områder.

 

Film er supertøft, Gleder meg til flerer snutter, legger ut en snutt om et par strakser.

 

 

Flemming: ser den ;D ;D

 

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Uenig der Flemming, mange ganger gir det bedre kontroll med to som samarbeider pga glatt fjell og avstand til fisken.

 

I sjøen så har jeg best erfaring med å rygge mot land med fisken, i dette tilfellet gikk det ikke. Rett og slett fordi det gikk ikke stort an å rygge der.

 

Fisken som ble tatt på filmen var ca 900 gram pluss, kanskje kiloen.

 

Ække enig... ;D

 

Håving består av to seperate bevegelser, der stang (fisken) og håv best kontrolleres ved at den samme hjernen styrer begge bevegelsene. Da får man ingen overraskelser i siste øyeblikk. Dessuten, er det plass ved vannkanten til en hel mann med håv, så er det plass til en stang med snelle også.... ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ja, jeg tror ikke jeg gjør noe spesielt unikt igrunn. Jeg er veldig godt kjent fordi jeg fisker ekstremt mye, jeg har generelt mye mer fart/aggressive rykk i mine inntrekk enn de fleste andre som fisker her. Utifra det jeg kan se.

 

Det unike med kysten her i Telemark er at det er så utrolig mye å velge mellom, og noen av fjordene "huser" mengder med SØ. Det er mange elver her borte som gir optimale gyteforhold for sjøørreten. Samt at vi har frierfjorden. Ikke spesielt vakker, men et "eldorado" for sjøørret.

 

Så det har seg slik at jeg bor på et fint sted. Derfor synes jeg litt synd på medlemmer ala Rune 1967, Pellus med flere som er så ivrige etter sjøørreten men opplever dårligere fangster.

 

Skulle så gjerne vist dere fine steder her, men avstandene er jo lange :(

 

Bra vi ikke er enige i alt Flemmming ;D Hvis ikke ville fiske vært kjedelig. Håver stort sett alt selv, men siden jeg "dreit" meg ut på to håvinger fordi jeg var litt for kjapp for å få den inn så tok kameramann over. Brukte en Ironfeather i klasse 6, en tøff stang. Men til og med denne fikk kjørt seg så tydelig at fisken var litt over normalt sprek.

Å hove fisken selv er absolutt det jeg foretrekker, er også for litt "team work" i ny og ne ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders80

Kun torsk og lyr i dag,de sjøørretene jeg så var ikke på ''talefot'' :P

håper ikke denne tråden dør ut,kult med bilder :)takker toggi for en fin tur,bra

som alltid.Lyren var sprek nok,første min på flue :rolleyes:

post-0-13949852191424_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Flott tur ja :) Flink fotograf også a gitt ;D

 

Anders fikk Torsk og Lyr ja, på ganske så grunt vann. Utrolig gøy med lyren, den dro godt. Har det på video!

 

Tok en torsk og en sjøørret, mistet en større sjøørret også. Meget trege inntrekk med en "spesiell" reke klarte å lure sær SØ idag. Men den største ristet seg av.

 

Og se torsk i stim slik vi så idag Anders på så grunt vann var en spesiell opplevelse. Du verden å gøy fisket ved sjøen kan være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...