Gå til innhold

bilder av din sjøørret!


joma

Anbefalte innlegg

hei var en tur nede i går og fikk 3 sei,var ikke så store men alltid gøy og få fisk,ja sjø fiske kan gi mange rare opplevelser,satt nede for 2 ukersiden og var veldig stille,flua lå stille på vannet ,mens jeg satt nede ved vannkanten kom det en diger torsk,jeg skvatt til og tok håven og fikk halve fisken oppi før den datt uti igjen,det var nok et bra syn fluestang ute og håv i andre hånda hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

hei var en tur nede i går og fikk 3 sei,var ikke så store men alltid gøy og få fisk,ja sjø fiske kan gi mange rare opplevelser,satt nede for 2 ukersiden og var veldig stille,flua lå stille på vannet ,mens jeg satt nede ved vannkanten kom det en diger torsk,jeg skvatt til og tok håven og fikk halve fisken oppi før den datt uti igjen,det var nok et bra syn fluestang ute og håv i andre hånda hehe

 

Hei Rune 1967

 

Vanvittig historie, grattis med sei :) Det er torske invasjon på grunnene i Telemark nå. Ekstremt mye torsk, roter primært etter krabber og flyndrer. Halen vifter oved vannskorpa og fisken blir helt desorinentert. Her om dagen kunne jeg fanga en torsk på rundt 3 kilo med henda i det den rota atter krabber. Sprøtt syn!

 

Følte det hele ville blitt litt juks ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders80

Var ute en liten tur i dag (1 time)i Eidangerfjorden,det ble 2 sø,små riktignok,3-4 følgefisk og en mistet fisk som enten var en pen sø eller torsk(tror og håper det første) ;).Tar med bilder av de 2,selvfølgelig gjenutsatt.Utstyr #4stang,fluen jeg fikk fisk på var en Runar's deciever chartreuse.(gleder meg til februar og utover...) :)

post-0-13949852206195_thumb.jpg

post-0-13949852206804_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Legger med en blank fisk jeg fikk i Vestfold for noen dager siden, lenge melllom de blanke nå. Så denne ble plutselig litt spesiell. ;)

 

Tatt på Runars deceiver i chartruse, en meget god sjøørret flue i mine øyne.

Takker Anders 80 her for fint bilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Dersom det blir lenge mellom de blanke så bør du fiske et sted hvor det er litt mer saltvan/lenger vekk fra elver Toggi, gyte fisk er veldig sårbar og vi bør prøve å ungå få dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det blir lenge mellom de blanke så bør du fiske et sted hvor det er litt mer saltvan/lenger vekk fra elver Toggi, gyte fisk er veldig sårbar og vi bør prøve å ungå få dem.

 

Hei Øystein

 

Der er jeg helt enig, jeg er mye mer utover det åpne hav nå. Å la gytefisk få være i fred er et godt tiltak :)

Blir mye mer kjøring, men noe må vi da ofre for den flotte "auren" som du så fint kaller det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anders80

:)setter ut igjen de jeg ikke bruker til mat på slike turer ja,begrense seg litt om en er heldig og treffer på klekkinger eller noe.Glede seg til lysere og varmere tider :).Hva som har angrepet fisken med en halv haletipp er ikke godt og vite...et godt utsagn jeg leste i et blad omtalte en mutert hydromurene,kanskje noe slikt her også :D

post-0-13949852340645_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Syk sjøørret emo :o Det der er sykt! Det er en sånn fisk som jeg drømmer om ass ;D

 

Hvor lang tid brukte du på å få den inn? Må jo ta en stund ;D

Og hvor var det hen? trenger ikke si akuratt hvor det var, men fylke eller no sånt, hvis du ikke vil røpe stedet ;)

 

Joma

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...