Gå til innhold

Island


Gjest nicolaj brekke

Anbefalte innlegg

Gjest nicolaj brekke

Hei

Jeg vurderer om jeg skal ta en tur til Island neste år. Er det noen som vet noe om ørretfiske der? Da tenker jeg ikke de kjente elvene som Laxà og Millevalækur. Når jeg ser på kartet så er det jo mange elver på Island så muligheter burde der jo være over alt. Om noen vet litt om priser på fiskekort utenom i de kjente elvene eller litt om størrelse på ørretten der så er jeg evig takknemlig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Tusen takk, der var mye informasjon. Desverre var det selfølgelig komersielle aktører med priser som 499 euro pr. stang som billigste alternativ. Jeg er mer interresert i å gå litt i fjellet og finne noen elveperler på egen hånd. Jeg vet ikke om det er på Island som i Norge at man kan "oppdage" på egen hånd. Og i tilfelle til hvilken pris. Hadde vært meget artig å hørt fra noen som har vært der før og gjort noe lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo og velkommen til forumet!

 

På en av filmene til Bård og Lars så fisker de i Myvatnet (myggvannet),

ser ut som et innløpsos. Det så ut som en knallplass!

 

Det er nok svært mye privat og dyrt fiske.

Søker man på nettet er slike plasser de man ofte finner først.

Men det finnes sikkert "ukjente" perler som du kan fiske i for en billig penge.

Spør de som bor i nærheten av elva og be om råd.

 

Hva med å finne deg et detaljert kart på internett og søke på vann/elvenavn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Hermansen: Jeg har "googlet" Island en god del, men det er som Rune sier at veldig mye av informasjonen omhandler enten de dyreste elvene eller det ekslusive laksefisket. Litt dumt det der. Har også som Hermansen antyder sendt en del mailer til forskjellige elve(l)eigere bl.a til Throstur; venter på svar fra desse. Jeg så forresten et program fra Island der de ridde på hest fra sør til nord. Det eneste jeg så var en endeløs rekke med perfekte elver hele veien. Tror nok det er noen perler der ja.

Ellers har jeg hatt en nydelig ferie med omreise i Østerdalen og opp mot Røros i sommer med mye pen fisk og noen mildt sagt fantastiske elver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 måneder senere...
Hallo og velkommen til forumet!

 

På en av filmene til Bård og Lars så fisker de i Myvatnet (myggvannet)' date='

ser ut som et innløpsos. Det så ut som en knallplass!

 

Det er nok svært mye privat og dyrt fiske.

Søker man på nettet er slike plasser de man ofte finner først.

Men det finnes sikkert "ukjente" perler som du kan fiske i for en billig penge.

Spør de som bor i nærheten av elva og be om råd.

 

Hva med å finne deg et detaljert kart på internett og søke på vann/elvenavn?[/quote']

 

Ja hemsidan till Holmfridur som arrenderar Laxá i Mývatn är www.laxamyvatn.is

Var där i två veckor sommaren 2003 och det är kanonfint där och fisket ligger runt 3-400 sek per dag å stang.

 

Mvh Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...