Gå til innhold

Beste måte å fotografere fluer med glitter?


Gjest øystein

Anbefalte innlegg

Gjest øystein

Øystein...Det bildet du har lagt ut her må da være svært så bra vel ? ... Ser helt kanon ut spør du meg. Kunne vert intressant å se hvordan du klarer å ta bilde av feks en døgnis med den lyssettingen der :)

 

Bildene blir ikke helt verst de men de mangler fortsatt en del til at jeg blir helt fornøyd :) det er jo morro å prøve seg frem og mange gode tips å få så snart tar jeg like gode bilder som Rune ;)

 

Har desverre ikke så stort utvalg av tørrfluer å ta bilder av, begynner ikke den bindinga før om ett par måneder, derfor må du nøye deg med en klekker, dette er en klekker som funker til å etterligne både døgniser og mygg :) str 16 tenker jeg, godt brukt.

60e25b5956e51ddba9740323e93dfbf9bcb5ac0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Meget bra bilde Øystein. Men det er iallefall ikke no galt i å være perfeksjonist....Du blir jo ikke dååååårligere av det akuratt :) Stå på du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest øystein

Nå har jeg byttet ut møkkablitsen med ett par Osram aktiv pærer og resultatet er litt bedre, må jobbe litt med plaseringer av lyset og finne en bra bakgrunn så tipper jeg at jeg snart blir fornøyd :)

 

Takker for bra tips Mårten.

 

Et bilde av resultatet til nå.

3232519970e50d82ace43cf5ad00ada8c9b74b3.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Synes det begynner å bli veldig bra jeg, Øystein. ;D

 

Jeg tok forresten å endra litt på lyset i Lightzone, det ble interessant ;D (ikke lagt det ut her)

Det må du skaffe deg ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Synes det begynner å bli veldig bra jeg, Øystein. ;D

 

Jeg tok forresten å endra litt på lyset i Lightzone, det ble interessant ;D (ikke lagt det ut her)

Det må du skaffe deg ;D

 

Terje!

 

Har skaffet meg light zone :) men jeg er litt for glad i ps.

 

JB  jeg er desverre ikke helt perfekt hehe, må fiske hele året ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Her er ett par varianter av bildet ditt, Øystein!

Først og fremst jobba med lyset i Lightzone og variert litt på hvitbalanse, skarphet og saturation

Dette er bare prøver.

 

Orginalen øverst.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Da har jeg lekt litt med ps og dette ble resultatet på kveldens siste flue.

11115d90e4d1a64980052d230bc75c247d5975b.jpg

og så lekte jeg med det samme bildet i LightZone.

fdd256e9ecee0d67a0d46c17100c36b4c1cd059.jpg

 

Resultatet ble ganske likt bortsett fra hvitbalangsen som er utrolig mye enklere å justere i lightzone noe som gjør at lightzone flua ble hvitere denne gangen (dersom jeg hadde jobbet litt mer i ps så kunne jeg nok fått ps flua hvitere også ;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...