Gå til innhold

canada


Ruffen

Anbefalte innlegg

er i startgropa på forberedelsene igjen til en tur til canada neste sommer tenkte å padle en elv i 3-4 uker

håper å få oppleve ekte vill natur og godt fiske (forhåpentligvis ikke nærgående bjørn)

er det noen som har ærfaring med  dette og har lyst å komme med noen tips om hvor jeg burde dra ? 

ikke så mye å finne på nettet når det gjeller fluefiske de fleste som skriver bruker metall

noen som hvet noe om insektsfaunaen? har sett på div. naturfilmer at det er mye vårfluer regner med det finnes døgniser. men uansett på en slik tur er det ikke klekkinger som står i fokus slik som hjemme, men opplevelse av ekte villmark ulv-bjørn-caribu osv. fiskingen vil bli mer i "skaffe mat" stil. men uansett 3# stanga blir også med.

skulle egentlig vært der i sommer men makkeren traff selvfølgelig ei dame i en av de få helgene vi hadde fri det året. så i stedet for tur ble det hus-stasjonsvogn-spa og hund typisk. (men men han er en kjernekar så jeg unner han det) derfor ble det kola i stedet uten han i år.

mye snikk snakk nå, men setter VELDIG PRIS på noen hete tips. gjerne noen ærfaringer/reisebrev

alt mottas med stor takk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Heisann. Jeg var i Canada i fjor, padlet i 16 dager på Great Bear River fra Deline ved Great Bear Lake, til Norman Wells ved nordamerikas nest største elv,Mackenzie River. Ingen ørret i elva, men mengder av harr og ganske stor gjedde i sideelvene. Fikk 7 Lake Trout i Great Bear Lake fra 3,5kg til 8 kg, desverre mest på sluk, men også en Lake Trout på 4,5 kg på stor tubeflue. Ingen utpreget fluefisketur/elv. Skal du fiske med flue etter ørret er nok ikke dette stedet, men det var en fantastisk tur. Så ulv,svartbjørn, moskus, diger elg og flere hvithodeørn. Fint vær hele tida og meget vennlig lokalbefolkning og indianere![attach=#]

Mvh Lars

post-2480-13949855217017_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Jeg var i Canada i fjor, padlet i 16 dager på Great Bear River fra Deline ved Great Bear Lake, til Norman Wells ved nordamerikas nest største elv,Mackenzie River. Ingen ørret i elva, men mengder av harr og ganske stor gjedde i sideelvene. Fikk 7 Lake Trout i Great Bear Lake fra 3,5kg til 8 kg, desverre mest på sluk, men også en Lake Trout på 4,5 kg på stor tubeflue. Ingen utpreget fluefisketur/elv. Skal du fiske med flue etter ørret er nok ikke dette stedet, men det var en fantastisk tur. Så ulv,svartbjørn, moskus, diger elg og flere hvithodeørn. Fint vær hele tida og meget vennlig lokalbefolkning og indianere![attach=#]

Mvh Lars

 

med de fiskene kunne du jo ha kostet på deg ett smil...selv om de er tatt på bly ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Jeg var i Canada i fjor, padlet i 16 dager på Great Bear River fra Deline ved Great Bear Lake, til Norman Wells ved nordamerikas nest største elv,Mackenzie River. Ingen ørret i elva, men mengder av harr og ganske stor gjedde i sideelvene. Fikk 7 Lake Trout i Great Bear Lake fra 3,5kg til 8 kg, desverre mest på sluk, men også en Lake Trout på 4,5 kg på stor tubeflue. Ingen utpreget fluefisketur/elv. Skal du fiske med flue etter ørret er nok ikke dette stedet, men det var en fantastisk tur. Så ulv,svartbjørn, moskus, diger elg og flere hvithodeørn. Fint vær hele tida og meget vennlig lokalbefolkning og indianere![attach=#]

Mvh Lars

 

med de fiskene kunne du jo ha kostet på deg ett smil...selv om de er tatt på bly ;D

 

Tenkte akkurat på det samme!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...