Gå til innhold

ditt beste minne:D


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

ditt beste minne fra ørret eller før den saks skyld røye sesonge 2007:D

ta gjerne å hiv ut nån bilder:)

 

mitt beste minne må være da eg møtte et par som kom dorganes med amrikaner i barduelva som ikke hadde fåt nå i løpe av kveln. men dem hadde sett en vakanes fisk inme land..

 

så eg bestemte meg før å se om han fortsatt sto der.. det va jo lov å håpe.

rodde meg fram til der dem sa det va.. å like etter så eg en ørret som vaka.. eg satt på en streaking caddis krok str 8 å kasta den 10-meter.. ga etter me litt line å venta på att den skulle få flyte over fisken:d tok ei evihet føltes det ut som.. å det va lite strøm på denna plassen..

 

men fisken tok tak i flua me ett kjæmpe plask.. va rimeli sprek:D å eg fikk den i land:D regne me at fisken va rund 8-900 gram:d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha!! ;) det må vell være når det var flyvemaur klekking.. ;D

Sto og kastet og kastet, men sjøørreten gikk bare videre utover på fjorden etter mauren... :(

Det ente med at jeg hoppet på seilebrettet mitt og padlet utover med stang og håv! :o

 

La ut et pent kast og PANG!! der satt det er sjøørret på ca 500-600 gram og smell feit.. Da jeg åpnet magen på den var den så full av maur at jeg trudde den hadde spist en maurtue... ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart dette.

 

Stå i en elv på fjellet 1000moh, og fisket på et vak, nået som lignet på en STOR fisk. Det var på kvelden og jeg hadde prøvet det meste, super puppan, caddie, spent spinner etc. men den ville ikke ta. Etter 1/2 time med kastin og fluebytte hold jeg på og gi opp, men bestemte meg for å prøve en svart cdc caddie med palmer hackel str.14 . Den tok på første flyt og så brød Helve.... løs, den "reste" rundt med en str.14 i kjeften og en 0.15 fortomme i et nok så bra stryk. Etter et kvarter og 2 hjerteslag seinere hadde jeg en fjellørred i hoven på 1,8 kg ;D DA BLE JEG GLA.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mest inntense opplevelsen jeg hadde i sommer tror jeg må være i ei elv langt nord. Det sto en fin fisk og vaket med gjevne mellomrom på den andre siden av elven. Etter mye frem og tilbake fant jeg ut at eneste mulighet var å kaste rett over elva. Holdet var i grenseland av det jeg klarer og strømmen var stri. Så jeg var helt nødt til å treffe akkurat. Kastet var perfekt sc landet rett ovenfor fisken og den tok momentant. Ørreten la seg i den strie strømmen med hele snøret ute. Den veide ca 1,3 (veide den ikke) og var utrolig sterk. Ingen spesiel historie men det var av en eller annen grunn en utrolig sterk opplevelse. Fikk mange slike i løpet av den uka jeg var inne i fjellet. Det var nok en av de fineste turene jeg noen gang har hatt.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha!! ;) det må vell være når det var flyvemaur klekking.. ;D

Sto og kastet og kastet, men sjøørreten gikk bare videre utover på fjorden etter mauren... :(

Det ente med at jeg hoppet på seilebrettet mitt og padlet utover med stang og håv! :o

 

La ut et pent kast og PANG!! der satt det er sjøørret på ca 500-600 gram og smell feit.. Da jeg åpnet magen på den var den så full av maur at jeg trudde den hadde spist en maurtue... ;D

 

 

hmmmm, kanskje jeg burde binde opp en maurtue  :rolleyes: ::):rolleyes: ::):o :o :o;D ;D ;D

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha!! ;) det må vell være når det var flyvemaur klekking.. ;D

Sto og kastet og kastet, men sjøørreten gikk bare videre utover på fjorden etter mauren... :(

Det ente med at jeg hoppet på seilebrettet mitt og padlet utover med stang og håv! :o

 

La ut et pent kast og PANG!! der satt det er sjøørret på ca 500-600 gram og smell feit.. Da jeg åpnet magen på den var den så full av maur at jeg trudde den hadde spist en maurtue... ;D

 

 

hmmmm, kanskje jeg burde binde opp en maurtue  :rolleyes: ::):rolleyes: ::):o :o :o;D ;D ;D

 

bjorni

 

Ja det burde du!! ;D ;D ;D;) ;) ;) ;)

 

her er en binde beskrivelse av den jeg fiske med:

Tråd: svart

Krok: Mustad R 50 Størrelse 10 - 14

bak kropp: svart eller brun tørrflue dubbing

fram kropp: svart eller brun tørrflue dubbing ;)

bein: brun hane nakke

vinge: to hvite hackel fjær (de må være små)

 

mauren svermer ca midt på sommeren hos meg ;) ;) ;) ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min aller beste dag som fluefisker hadde jeg i rena ifjor.

Ligger litt om den på side 3 her :)

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=5655.30

 

Fin historie og fine bilder Henning. Lysten til å bli med på Renatreffen ble bare enda større!  Normalt liker jeg ikke å være med på store konkurranser, eller tilstelninger hvor det samles mye folk. Fiske er for meg å få ro, fred og harmoni. Men det er noe som sier jeg bør dra allikevel:

 

1. Aktivt støtte de som kjemper for elva si.

2. De gutta som kjemper denne kampen virker ualminnelig dyktige, hyggelige og kunnskapsrike. Det hadde vært moro å hilse på dem.

3. Treffe andre fra FF

3. Fiske i Rena, en elv jeg bare har hørt godt om.

 

Begynner å rydde plass i almanakken og prøver å få med meg noen til....

 

bjorni

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Min aller beste dag som fluefisker hadde jeg i rena ifjor.

Ligger litt om den på side 3 her :)

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=5655.30

 

Fin historie og fine bilder Henning. Lysten til å bli med på Renatreffen ble bare enda større!  Normalt liker jeg ikke å være med på store konkurranser, eller tilstelninger hvor det samles mye folk. Fiske er for meg å få ro, fred og harmoni. Men det er noe som sier jeg bør dra allikevel:

 

1. Aktivt støtte de som kjemper for elva si.

2. De gutta som kjemper denne kampen virker ualminnelig dyktige, hyggelige og kunnskapsrike. Det hadde vært moro å hilse på dem.

3. Treffe andre fra FF

3. Fiske i Rena, en elv jeg bare har hørt godt om.

 

Begynner å rydde plass i almanakken og prøver å få med meg noen til....

 

bjorni

 

 

 

jeg for min del må vel kanskje si at treffen ikke er det som lokker mest. Kommer nok til å stikke innom både det ene og det andre, men det er uten tvil fisket som står i fokus.

Veldig mangen navn som er verdt i hilse på på treffen, men de er som oftest å treffe i elva også. Særdeles hyggelige folk iallefall 99% av de jeg traff når jeg var der. Hadde et møte med en kar den dagen vi var ved hengebroa, og da møtte jeg det jeg vil kalle en forbanna idiot :) Kanskje den dummeste jeg har møtt i mitt 30 år lange liv......... sikkert slukfisker :) Vi jatta iallefall bare med, og vurderte og vi skulle jatte med til dyrlegen kom, men han satte seg inn i bilen sin etter 15 min med idiotfurer, så det gikk på et vis over :)

 

Renaelva er liksom en plass du bare MÅ fiske i på et eller anna tidspunkt i livet (som mangen andre elver), og mangen gjør det nok igjen etter at de har vært der en gang. Elven er så stor at du glatt kan fiske der en dag eller to uten å møte på en eneste en, men det finnes og plasser du oppsøker der det er litt mer sosialt, og der kan praten for gå noen timer for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...