Gå til innhold
  • 0

forstår ingenting lengre jeg


muad

Spørsmål

Jeg forstår ingenting, kjøpte stang for ikke så alt for lenge siden. Rundt jule tider i år, allierte meg med en venn som jeg syntes virkeligt så utsom han kunne sine saker og en artikkelen av mathias lilleheim og lærte en del. Kom ut med mine flunke nye stang og vips så var jeg i gang, første kast ble 3m med masse snøre ute ut i vannet. Alt lå så fint i en liten sammen rullet hau midt på vannet. Jaja tenkte jeg bedre på neste, men neida denne gangen lå hele snøret i en vase opp etter første tre.

 

Vel ga ikke opp og nå har jeg komt 10-15 meter ut. noen kast legger seg fint andre ikke, det jeg er mest forundret over er at når jeg endleligt tror at kastene mine beggynner å se fine ut. Så leser jeg her inne at ett kast der lina legger seg til siden er feil fordi at stangen er skeive til venstre og ett kast der fortom og snøre ikke legger seg rett er p.g.a at du ikke bremse selve kastet. Kan man egentligt noen gang bli utlært i og kaste?

Og hvor lang tid kan en som meg forvente på å bruke på og få en fine rette kast?

Har også undra meg over fortommen, her bruker jeg en helt vanlig fiskesen av den ikke fancye sort??? Regner med at fortommen har mye ogsi på kastene men tror nesten at for nå blir det fiskesen. billigere å kaste etter angrep fra tre og gress.

 

Håpet på å komme meg ut for å fiske i løpet av våren, selv om jeg kaster litt skeivt og fluen ikke lander heilt i slutten av kastet. Ørreten må jo ha noe og le av der i de kjedelige vann.

 

Som han sa han som prøvde stangen min, nei detta her var lett.

En slik stang skal jeg og ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Er overhodet ikke kjent i Oslo...

Er dette den butikken som ligger til venstre, "på hjørnet" når du går ut av Oslo S i retning Karl J....??

 

Virker kanskje som et dumt spørsmål, men som sagt, er overhodet ikke kjent i byen, men det foresvever meg at det ligger en butikk med fluefiskeutstyr i det området...  ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

kast, kast, kast, kast!

 

kansje ta et kurs om du føler for det..

jeg står hver vinter i fullt utstyr på isen og kaster... legger ut en kopp, og prøver og kaste så nærmt denne som mulig!! er lettere om du har vann å kaste ved.. men men

 

ps: er en del isfiskere som ser dumt på meg.. men desse er dem samme som stiller på årests første kastekurs også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...