Gå til innhold

Jonsvatnet


KristianM

Anbefalte innlegg

det er lov., men man må løse fiskekort for det. man får en del andre vann med på samme kortet. dra på tofa.org og sjekk der.

selv synes jeg jonsvannet er kanskje for stort hvis man ikke har båt eller pontong, men heldigvis finnes det mindre vann med gjedde i rundt om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har stort sett fisket på våren etter gjedde jeg så kan ikke svare så mye utover hvordan det er dær nå. men skader ikke å prøve en runde?

 

Området rundt øydalen kan være verd et forsøk. litlevatnet er et bra område og..

 

Håper dette hjelper deg noe..

 

Vet om mindre vann dær det er gjedde men er ikke de største beistene som svømmer dær, da bør du satse jonsvatnet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sett noen 3-4 kilos etter wobblern min på det lille kønnet rett ved siden av brua når du kjører fra skolen på solbakken....

 

 

men de er så vanvittig sløve og slue...

 

gjedda var med helt inn til kanten, så langt inn at ryggen var over vann. men ikke f... om den tok heller...

 

mulig den er sky der fordi det er så mange som fisker....

 

men hvordan er gjeddefisket generelt på sommeren og varme sommerdager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halaisen, Gjedde på flue er bare utrolig spennende og morro ;D ;D

Les litt på denne linken http://www.fluefiskesiden.no/modules.php?name=News&file=article&sid=147

Så får du en del råd og tips i fra "Robban" :)

Her på Vestlandet denne tiden av året finner jeg hovedaklig smågjedde på grunnene, helt inne i sivet (fordel med weedguard på flua). De større ligger gjerne på dypere "høler" i vannet og gjerne rundt undervannsskjær etc. Så synk 3 etc. er ypperlig line til å prøve på disse ;) Normalt vill den større gjedda trekke inn på grunnere vann i september/oktober, da er det lettere å få disse. Erfaringsmessig så gjelder det å skifte flue ofte hvis du ser at gjedda er der, men ikke vill ta. Og når de tar så er min erfaring at de tar på pausen mellom inntrekket (små korte inntrekk med litt gode pauser, nesten håndtviste) ;)

Lykke til med gjedda og kom gjerne med rapport og bildet etter turen :)

 

Deilig å være trønder på Vestlandet

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hvis jeg får gjedda så kommer det bilde, tro meg...

 

 

jeg som er fra Nord-Norge har aldri fiska etter gjedde før og synes dette virker veldig spennende...

 

 

jeg fant en morsom artikkel som jeg skal legge ut her i neste tråd...=)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...