Gå til innhold

Aurivilli ?


Gjest øystein

Anbefalte innlegg

Gjest øystein

Sitter hær og prøver å sortere insektsbildene mine,fant dette bildet tror det er en aurivilli men jeg er ikke sikker.tok bildene under go uka i hemsedal .

 

Noen som har sett en arivilli spinner før som kan bekrefte mine mistanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Erik Eikre

Ett tips Rune, selv om du er mye flinkere enn meg til å ta bilde (regner med at det bare er fordi du har et bedre kamera :D ):

Orvis har et nåleknuteverktøy med magnet som er kanon å sette flua på når du skal ta bilde. Det er bare å sette nåla i bindestikka og plassere flua oppå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fishy,

Ett tips Rune, selv om du er mye flinkere enn meg til å ta bilde (regner med at det bare er fordi du har et bedre kamera ):

Orvis har et nåleknuteverktøy med magnet som er kanon å sette flua på når du skal ta bilde. Det er bare å sette nåla i bindestikka og plassere flua oppå.

Også orvis da :roll: Takker for tipset! Hmm... bedre kamera sa du? Mja ikke sikkert det, men garantert bedre lys fordi jeg har studioblitzer :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fishy,

Helt klart at det funker, men det koster vel en del?

:oops: Det gjør det. Foreløpig så har jeg de lampene på lån fra en kamerat (hehe lånt dem i 2 år til nå). Men kommer til å kjøpe meg den dagen han trenger dem. Ligger på rundt 12.000,- Hvis jeg ikke husker feil..

 

Men det er verdt det, jeg hadde ikke hatt muligheter til å legge ut såpass hyppig med fluer hvis jeg skulle basere meg på godt dagslys, ei heller av samme kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...