Gå til innhold

Ny flytering


Joachim

Anbefalte innlegg

Hei, da har jeg kjøpt meg ny flytering.

Valget falt på en Trinity Outcast http://www.flyfishusa.com/float-tubes/pac-trinity.htm

 

Siden modellen ikke er å får kjøpt i Norge måtte jeg bestille fra USA. Det er Mustad som importerer Outcast, de fleste kjenner vel til Fish Cat serien. Jeg synes den varianten er for tung og klumpete til å bæres med i en sekk.

Jeg får faktisk plass til det jeg trenger for en dagstur i den medfølgende sekken

Til sammen veier den ikke mere en 13 kilo det er med mat drikke klær svømmeføtter , vadesko/bukse m.m

Selve flyteringen i sekk med pumpe veier ca 4kg.

010620081022INylCwITzqK4Wi51qe.jpg

010620081039zALSqOTeqRblTe8zvg.JPG

 

Må si meg fornøyd med kjøpet til tross for en feildeklarering fra selger, som førte til at jeg fikk toll på forsendelsen. Flytering går som fiskeutstyr. Denne ble tatt inn som fottøy derav 10% toll og mva oppå det igjen. Totalt kostet den 2800,- kr  330 $ pluss 80 $ i frakt.

Flyteringen betår av 2 pontonger, sete m/ryggstøtte som er oppblåsbart. Og et linestripper brett.

Det er kun enkle vegger i ringen dvs ingen yttertube. Det gjør at man nok må være mere forsiktig en Fishcat serien. Sitteposisjonen er upåklagelig og man kan justere vinkelen i ryggen.

010620081017ARjDfnmZER2iToIfjm.jpg?5

 

ANBEFALES ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Ja, den Trinity- ringen der ser meget bra ut.

Mustad har heller ikke tatt inn Super Fat Cat som jeg har (bildet), men de kommer sikkert til å ta inn flere Outcast- modeller etterhvert vil jeg tro. I hvert fall super kvalitet på disse og de selges med hele 5 års garanti i US and A.

 

Grattis!  :)

 

FRAMSIDE_DSC_0053.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for det. Jeg vurderte også Fat cat`n men fant ut at jeg for det meste fisker i vann som gjør at jeg må gå eller sykkle. Og da var vekt og volum det avgjørende.

Jeg ser at du bruker to stenger. Benytter du deg av synkesnøre i forskjellige varianter?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Mottok lettvekts bellyen i posten i dag. Det er den samme som du kjøpte Joachim. Men hvordan pumper du den opp med pumpen som fulgte med? Ingen av munnstykkene passer og slangebiten som bruksanvisningen henviser til passer jo heller ikke. Hva gjorde du? Blåser den opp med lungekraft, eller har du laget en egen overgang?

 

bjorni

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottok lettvekts bellyen i posten i dag. Det er den samme som du kjøpte Joachim. Men hvordan pumper du den opp med pumpen som fulgte med? Ingen av munnstykkene passer og slangebiten som bruksanvisningen henviser til passer jo heller ikke. Hva gjorde du? Blåser den opp med lungekraft, eller har du laget en egen overgang?

 

bjorni

 

 

 

Jeg har pumpe du kan låne Bjorni ;);D ;D ;D

 

ps. Kunne ikke dy meg (Intern humor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottok lettvekts bellyen i posten i dag. Det er den samme som du kjøpte Joachim. Men hvordan pumper du den opp med pumpen som fulgte med? Ingen av munnstykkene passer og slangebiten som bruksanvisningen henviser til passer jo heller ikke. Hva gjorde du? Blåser den opp med lungekraft, eller har du laget en egen overgang?

 

bjorni

 

 

 

Jeg har pumpe du kan låne Bjorni ;);D ;D ;D

 

ps. Kunne ikke dy meg (Intern humor)

 

Hehehe, takker så mye for tilbudet D. syrstad, men jeg VET du ikke kan hjelpe meg her  :);D ;D ;D.

 

Forventer å få sparkebåten min i morgen, så kanskje en av de 10 overgangene som følger med denne passer. Takker for den opplysningen Trygve  :)

 

Hmmm, da bør jeg etterhvert være rimelig godt "skodd" for å bevege meg på vannet. Lettvekts belly å dra med seg på heia. Drifter som reserve, da svigermor gjorde en eminent jobb med å lappe den som revna. Kick-boat til litt større vann, elv og fjordfiske i sjøen. Pongtong til lengre turer på større vann og sjø. Ehhh, kan jeg kalle meg båt fetish nå..., det er jo helt sprøtt....  :rolleyes: ::). Men, det er jo alltid trivelig å invitere andre med på tur , jeg holder båt :D

Har lyst på en båtfiske natt i sjøen snart, noen som melder seg?

 

bjorni

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange overganger (10 stk.) til pumpe som følger med til kickbåten Bjorni  :)

Trygve ;)

 

Samme vekt på ryggsekk med båt uten vadere, mat, sko, svømmeføtter

[attachimg=#]

 

 

Er ikke dette den samme båten som de fisker Regnbue med i den første Troutbum filmen? Patagonia og Argentina var det vel. Kul båt da  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drifteren har jeg brukt MYE og er fremdeles fornøyd med den. Men, ytterstoffet på den ene siden  revna på siste turen i sjøen. Jeg har egentlig bare meg selv å takke for dette. Har ikke alltid vært like nøye på å ikke la den ligge i sola når den tørker. Solstråling over tid gjør stoffet skjørt.

Lett vekts bellyen ligner på drifteren, men har ikke et beskyttende ytterlag. Så også at det fremre "rommet"  heller ikke heldekket av netting. Nå har jeg ikke prøvd den ennå, men tipper den er temmelig lik å fiske fra som drifteren. Begrensningene til disse belly båtene er rekkevidde, fart og bagasje. Du beveger deg  i vannet kun ved hjelp av svømmeføtter . Kick-boat har årer i tillegg til svømmeføtter og er noe større, noe som også gir bedre plass til utstyr. I pongtong båt sitter du over vannet. Her kan du også styre med svømmeføtter, du har årer og kan montere på en liten motor. Drifteren er ikke tung, men noe tyngre enn lettvekts bellyen som leveres med egen ryggsekk.

 

bjorni

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøp meg en ny båt jeg også, dette er også en Outcas type super fat cat

Fikk testet den i dag, og er veldig fornøyd, store lommer med plass til masse kamerautstyr og andre nødvendigheter. Men denne er vel heller ikke og få i Norge.

 

Ola

 

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

post-935-13949857413731_thumb.jpg

post-935-13949857435524_thumb.jpg

post-935-13949857437234_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den Trinity- ringen der ser meget bra ut.

Mustad har heller ikke tatt inn Super Fat Cat som jeg har (bildet), men de kommer sikkert til å ta inn flere Outcast- modeller etterhvert vil jeg tro. I hvert fall super kvalitet på disse og de selges med hele 5 års garanti i US and A.

 

Grattis!  :)

 

FRAMSIDE_DSC_0053.jpg

 

Pokker, du sitter jo så høyt over vannet. Jeg er heldig om jeg slipper å bruke snorkel når jeg sitter i Belly-Boat :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...