Gå til innhold

Folldal


Christer2

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen!

 

For å gjøre det helt klart fra begynnelsen av... Er ikke ute etter noens godplasser!!  :rolleyes:

 

Lurte bare litt generelt på hvordan det er med fisket i Folldal/Einunndalen....

 

Fiskekort... Ett "stort" kort? Eller mange "små"...

 

Generelt om hvor det kan være brukbart i for eksempel Folla... (Da mener jeg langt oppe? midt på? imellom? langt nede?)

Hvilke tider (uker) på sommeren er å anbefale? ???

 

Campingplasser og lignende? Noen som har noen tips om plasser der det er brukandes å bo...?

 

 

Vet dette er å spørre etter mye info, men som sagt, er egentlig ikke intressert i godplassene til andre...

Vil gjerne finne mine egne, men er jo kjekt med litt generell info...

Har funnet mange gamle artikler fra Folla og Einunna, men vi snakker om 20-25 år gamle saker.. 

 

Derfor hadde en oppdatering vært greit!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørrfluerekorden min stammet i mange år fra fra Folla. Men i og med at jeg svarer på denne tråden, så er vel det kanskje et tegn på at det ikke er som det en gang var. ;) Nå skal jeg være litt forsiktig med å si hvordan det er i dag, da det er 7-8 år siden jeg var der sist. men mye folk og lite fiske har vært rapportene jeg har fått derfra de siste årene.

 

Einunna er nok en av de vakreste elvedalene du kan finne i høyfjellet. Treffer du med været så kan du ha godt fiske. Mye smått , men en og annen pen fisk er det da der oppe.

 

Overnatting er det gode muligheter for i Foldal, mange campingplasser i dalen. Ikke fiske på nedsiden av Foldal. Hvis ikke ting har endret seg de siste årene, så kommer det avrenninger fra de gamle gruveanleggene der som dreper fisken. hold deg i de øvre delene.

 

 

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for begge innspillene!

 

Var redd for at det skulle være litt slik "bedreføriværnitida"...

 

Har inntrykk av at det er blitt slik ganske mange plasser!

Men det er vel det som heter utvikling....  :'(

 

Har lenge hatt lyst på en tur i Einunndalen... Så det blir vel til at jeg tar en uke.

Selv om fisken er liten, så kan jo turen være fin!!  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..

Joda, er klar over det....

Men basert på det jeg har lest meg til og "hørt" meg til, så er nok de svarene jeg har fått her ganske så "edruelige"...  ;)

 

Men det er klart, problematikken med å spørre etter fiskeplasser er vel så gammel som fisket selv..  :rolleyes:

Er derfor jeg prøver å presisere at jeg IKKE er ute etter andres godplasser, bare generell info om elver, kommuner osv.

 

Men jeg er helt inneforstått med hva du mener!  ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...